#Digital Illusions vill ha respons på några ändringar som de har funderat på att lägga in i #Battlefield 3. Ändringarna i vapnen går ut på att försämra de som används mest och som är för bra medan de vapen som inte används så mycket blir lite bättre. Alan Kertz, gameplay-designer på Dice, har skrivit ett inlägg om förslagen på Reddit.

– Jag arbetar på några omjusteringar eftersom jag känner att spelaren är begränsad i sina val på grund av att en liten del av all utrustning som finns är mycket bättre i alla kategorier än övrig utrustning. Det betyder tyvärr att den utrustning som överanvänds kommer att försämras medan den som inte används kommer att förbättras, skriver Alan Kertz.

Förslagen är inte alls spikade. De är idéer som ska stötas och blötas med communityn.

– Jag lovar inte att det här kommer att implementeras i spelet och jag lovar inte att det kommer att komma en uppdatering. Det jag vill ha är respons på mina förslag och en diskussion.

De föreslagna ändringarna är:

  • Foregrip: Planen är att göra träffsäkerhetsbonusen olika beroende på vilket vapen som den sätts på. Detta eftersom utrustningen i nuvarande form är för kraftfull på vissa vapen.

  • Bipod: Här föreslås en förbättring av rekyldämpning och spridning av kulorna eftersom stativet måste sättas upp innan det används.

  • Suppressor: Förslaget är att försämra den här utrustningen en aning eftersom den inte ger någon egentlig nackdel jämfört med till exempel Heavy Barrel.

  • Heavy Barrel: Den här utrustningen ska få ökad maxräckvidd och bättre träffsäkerhet för att bättre balansera den jämfört med Suppressor.

  • Flash Suppressor: Kertz menar att den här utrustningen generellt sett är dålig och underanvänd. Därför vill han förbättra rekyldämpningen.

Vad tycker du? Är ändringarna bra eller dåliga?