I en PC Gamer-intervju säger #Star Wars: The Old Republic-designern Emmanuel Lusinchi att förra veckans uppsägningar inte fått #Biowares MMO-team att tappa fart. Men samtidigt förklarar han att de tuffa ekonomiska tiderna gör det extra svårt med MMO-spelsutveckling.

– Onlinerollspel är utan tvekan den svåraste biten av spelindustrin och vi lever i tuffa ekonomiska tider i allmänhet. Så det är väldigt olyckligt. På en personlig nivå är det väldigt svårt att folk som du känt länge personligen, gått till deras barbeques och mött deras familjer – det är aldrig lätt. Jag tvivlar på att det vore lätt för någon oavsett industri, men sånt händer, säger Emmanuel Lusinchi.

Men trots uppsägningarna rullar arbetet vidare med att förbättra och expandera det högprofilerade science fiction-rollspelet.

– Vi har fortfarande kvar ett väldigt stort utvecklingsteam, definitivt ett av de största i industrin, och vi har en väldigt komplett och detaljerad plan för återstoden av året. Spelarna bryr sig inte om allt det där bakom stängda gardiner, men de vill ha vad de betalar för vilket är en tjänst med nytt innehåll, nya system och det är vad de efterfrågar och vi lyssnar på dem. Det är vad vi tänker leverera.

Avslutningsvis teasar Emmanuel Lusinchi med att det finns en hel del "riktigt spektakulära" grejer på gång för Star Wars: The Old Republic, men i slutändan säger han att det så klart är "spelarna som avgör" vad som är hett eller ej.