Ken Levine, big boss för #Bioshock Infinite, berättar om frustrationen han har känt när han mötts av rykten kring en "besvärlig" utveckling och att spelets multiplayer skulle legat bakom problemen.

– Det var lite frustrerade för oss. Vi hade inga nyheter under så lång tid att det öppnade upp för spekulationer.

Ett rykte påstod att spelets multiplayer strukits på grund av ekonomiska och tidsmässiga skäl.

– Vi var noga med att aldrig säga att det fanns multiplayer i spelet. Det var frustrerande för oss att säga att det strukits – när vi ens aldrig hade bekräftat det. Vi ville inte prata om multiplayer eftersom vi inte kände oss säkra på det.

På samma sätt menar han att "miljoner karaktärer strukits" och "miljoner banor ändrats". Vapenidéer har kastats överbord och saker har ändrats.

– Det är en del av processen.

Anledningen till varför multiplayer-delen aldrig blev verklighet var för att den inte nådde utvecklarnas högt ställda förväntningar. #Irrational Games ville inte trycka in något i spelet vars kvalitet inte var lika stark som resten av produkten.

Bioshock Infinite släpps den 26 mars till pc, Playstation 3 och Xbox 360.