Sticktwiddlers har pratat med anställda hos #Microsoft:s avdelning för Xbox Live-reklam. Reklamen ska tydligen bli en naturlig del vår upplevelse med Xbox One. Tittade man på live-streamen när konsolen avtäcktes vet man att Microsoft var väldigt stolta över hur smidigt konsolen skiftade mellan spel och tv-tittande – något de även vill applicera på annonsering.

Kinect-tekniken kommer vara en avgörande faktor i strategin, och ska känna igen våra ansikten och röster för att skräddarsy reklambudskapen. Kameran ska även känna av om man spelar själv eller i grupp och anpassa därefter.

Vi kan också räkna med mer Nuads – Microsofts koncept med interaktiv reklam. Det går ut på att spelaren aktivt deltar i reklamen genom att till exempel rösta på olika frågeställningar, och på så vis tar till sig budskapet bättre.

Företaget betonar att användarna är skyddade i en rad olika åtgärder, och även om de samlar in information (som praktiskt taget alla gör på internet nuförtiden) så finns det begränsningar på plats. Man ska med andra ord inte behöva vara orolig för att ens personliga information blir utnyttjad på olika sätt.

För mer information om reklamen och Xbox One rekommenderas den matiga artikeln hos Sticktwiddlers. Klicka här!