20. #Prince of Persia

Den massiva studion Ubisoft Montreal gav oss en trilogi som började med det mästerliga Prince of Persia: The Sands of Time för fem år sedan. De två uppföljarna mottogs väl, men nådde inte samma höjder och kritiserades av vissa för att lägga för mycket fokus på svärdviftande. Med Prince of Persia gör Ubi en ren nystart, och resultatet är enastående; sällan har vi njutit så mycket av att titta på ett spel. Tur att dess gameplay inte heller gör oss besvikna.

» Recension

19. #Burnout Paradise

Criterion imponerade redan med första Burnout och har sedan dess stadigt förbättrat sitt framgångsrika koncept: intensiv, aggressiv, snabb arkadracing med grym fartkänsla och massor av bilaction. Med Burnout Paradise nöjde de sig inte med polerande och trygga småändringar, utan siktade högre - och träffade mitt i prick. Spelet bjuder på en stor, öppen stad i bästa sandlådestil utan att kompromissa med det som gjort Burnout-serien till bland det roligaste som finns i bilspelsväg. Plus i kanten för mängden gratis nedladdningsbart innehåll.

» Recension
» Demo: Xbox Live, Playstation Network

18. #World of Warcraft: Lich King

Det var på med vinterjackan som gällde när Blizzard öppnade den nya och på sina håll iskalla kontinenten Northrend. Och fastän trängseln i Azeroth fick Stockholmstrafiken på Essingeleden en onsdagmorgon att blekna så har de flesta spelare nu slagit sig till ro i den nya spelvärlden. Det har klagats på att spelet är för lätt och det har gnällts på att det är för tomt. Ibland är det för fullt och ibland är det för fattigt. Ändå fortsätter man, nästan tvångsmässigt, att komma tillbaka och har det faktiskt rätt så bra under tiden man spelar. Det kännetecknar ett bra spel.

» Recension
» 10 dagars trial-version