I slutet av förra veckan landade pc- och Xbox One-versionerna av #Titanfall så hårt att @12 Calle belönade det med 4 av 5 FZ-loggor i betyg. I slutet av nästa vecka släpps spelet också till Xbox 360, en version som kodas av #Bluepoint Games och som det så här långt talats ganska tyst om. Men enligt obekräftade uppgifter till Videogamer.com kan 360-upplagan av Titanfall bli en ganska begränsad upplevelse rent tekniskt – halvslöa 30 bilder per sekund och en upplösning lägre än 720p.

Uppgiften kommer från Pete Dodd, en person som tidigare avslöjat att det är Bluepoint och inte #Respawn som kodar 360-versionen. Om Dodds uppgifter om framerate och upplösning stämmer innebär det att 360-Titanfall levererar hälften så många bilder per sekund som Xbox One-versionen. Vilket One förmodligen gillar – den har ju fått en del skäll för att inte heller vara särskilt snabb av sig.

FZ har ännu inte sett Titanfall i aktion på #Microsofts åldrade konsol. Vi hoppas kunna leverera en rapport kring releasen.