"Att göra en Assassin's Creed" är inget etablerat uttryck, men med tanke på senaste utspelet från Infamous-kreatören #Sucker Punch är det kanske dags att tänka om. Nate Fox, regissör för rykande färska #Infamous: Second Son, ställer sig positiv till att utvecklaren skulle bli känd som "Infamous-studion".

– Infamous är ett brett koncept: en i mängden får superkrafter och avgör om han eller hon ska nyttja dem för godhet eller ondska. Det kan vara vem som helst med; vilken ålder, vilket kön, vilken era, eller vilket land som helst. Det är en vidöppen superhjältefiktion.

Gällande Infamous: Second, som belönades med en trea av Victor Leijonhufvud och snittar på fina 80 hos jämförelsesajten Metacritic, säger Fox:

– Detta är Delsins story. Det är i en ny stad med nya krafter. Hans äventyr är vad som betyder något. Coles story var i fokus i de andra spelen. I framtiden kan det komma andra Infamous med helt andra karaktärer.

Visst låter approachen väldigt mycket som Assassin's Creed? Fox håller med.

– Det är ett lysande exempel. De spelen har just den känslan. I likhet med #Bioshock och #Bioshock Infinite är det inte mycket som överlappar varandra i spelen men du ser ändå tydligt att de hör ihop.