När PS4-versionen av #The Last of Us släpps den 30 juli bjuds ögonen bland annat på ett fräschare utseende. Undergången kan den här gången avnjutas i 1080p-upplösning, med det av många efterfrågade 60 bilder per sekund-flytet (både i single- och multiplayer).

Men frågan är hur stabil den bildströmningen är, för när spelet och dess nyheter nyligen visades för journalister i Spanien framkom det att bilduppdateringen kan låsas till... 30 bilder per sekund. Bilder från nyheterna har publicerats av Javi Andrés på spanska Meristation.

Det kan vara så att The Last of Us: Remastered inte mäktar hålla 60 bilder/sekund konstant, och 30 fps-låsningen kan vara ett alternativ för den som vill slippa så kallad screen tearing.

Mer #The Last of Us: PS3-versionen har sålts i 7 miljoner exemplar, enligt den gode Javi Andrés. Den gör den till Sonys snabbast säljade exklusiva spel någonsin, och det näst mest sålda PS3-spelet (#Gran Turismo 5 leder med fler än 10,6 miljoner sålda ex).