Spelbranschen kan inte vara jättekul att jobba inom om man är ute efter ett fast och tryggt jobb. På många håll är det praxis att säga upp delar av personalstyrkan när ett stort projekt är i hamn. Senast på tur i den karusellen är #Zenimax Online Studios som ligger bakom #The Elder Scrolls Online.

Det rör sig alltså om "naturliga uppsägningar" då spelet inte längre behöver mycket arbetskraft, och företaget befinner sig inte i någon kris. #Bethesda-chefen Peter Hines berättar:

– Vi följde standarden för den här typen av spel då vi expanderade arbetskraften för att skapa ett storskaligt spel, med utökad support under lanseringen. Nu, nästan sex månader efter lanseringen, har vi en community som frodas i ett spel som fungerar bra.

– Vi fortsätter att vara hängivna till The Elder Scrolls Online och fortsätter att investera kraftigt i nytt material för PC-spelarna, samt förbereder spelet för konsollanseringen.

Ingen fara på taket för oss spelare, om vi ska tro Bethesda, men desto tråkigare för de som blir av med jobben. Vi vet inte hur många jobb det handlar om.

Via Joystiq.