2014 var de försenade storspelens år, och 2015 tackar och tar emot. FZ ger dig de 50 största, intressantaste och mest spektakulära spelen att hålla ögonen på i år.

2014 blev inte det spelår vi trodde och hoppades, mycket för att många tunga namn sköts fram. Fördelen med det är förstås en ljusare framtid, och i FZ:s digra lista över spelåret 2015 hittar du allt från kolosser som #The Witcher 3, #Overwatch och #Star Wars: Battlefront till evighetsprojektet #The Witness (kanske...) och lättklädda flicktomtar i #Dead or Alive 5 (kanske inte...).

Vi publicerade listan över de viktigaste spelen att hålla ögonen på i år redan kring årsskiftet, men för dig som kanske satt och spelade julklapparna istället för att hålla koll på FZ publicerar vi listan igen. Så varsågod, ny chans att kolla in och diskutera spelåret 2015. Och du har väl inte missat årets spel 2014?

Dying Light (30 januari)

Parkour-studsande zombieslakt står på den köttiga menyn när #Techland lämnar Dead Island-serien bakom sig. Vi hoppas på öppna miljöer, rafflande situationer och ond bråd död.

Förhandstitt: Dying Light

The Witcher 3: Wild Hunt (19 maj)

I en brutal värld väntar upplösningen på den nattsvarta rollspelssagan om monsterjägaren Geralt. Nästa år ger han sig ut på sitt största äventyr hittills, och med ytterligare en försening är det numera maj vi ska ringa in almanackan. Men vi väntar gärna – #CD Projekt har samlat ihop ett rejält förtroendekapital genom åren och vet vad de gör. Förhoppningsvis.

Förhandstitt – The Witcher 3

Evolve (10 februari)

Left 4 Dead-skaparna tar sitt asymmetriska multiplayer-koncept ut i rymden, närmare bestämt till planeten Shear där vi jagar monster. Eller axlar rollen som monster och jagar människor.

Förhandstitt – Evolve

The Order: 1886 (20 februari)

En filmisk upplevelse väntar i ett steampunk-inspirerat London från 1800-talet. Staden ser fantastisk ut, men kantas av intelligenta och livsfarliga varulvar. Ochför många quick time events?

Mer om The Order: 1886

Battlefield Hardline (19 mars)

#Dice lämnar över Battlefield-tyglarna till #Dead Space-utvecklarna #Visceral, som stöper om de bombastiska slagfälten till digital tjuv och polis-lek. Efter första betan tyckte många att det hela kändes alldeles för mycket som traditionell Battlefield, varpå Visceral gick tillbaka till ritbordet för att tona ner explosioner och förödelse. I mars får vi veta om de lyckas göra något bra med kriget mellan kriminella och lagens långa arm.

Förhandstitt – Battlefield Hardline

Föregående Nästa
Skicka en rättelse