Inför GDC-mässan plitade vi ihop en önskelista med saker vi ville se. #Valve dominerade bland punkterna och nu har en av de största förhoppningarna slagit in: i natt utannonserades spelmotorn Source 2!

"We will be making Source 2 available for free to content developers. This combined with recent announcements by Epic and Unity will help continue the PCs dominance as the premiere content authoring platform." - Jay Stelly, Valve

Liksom Unreal 4 och Unity 5 kommer Source 2 vara gratis och "öka produktivitet för utvecklare och spelare". På något sätt ska motorn göra det enklare för spelare att vara med och påverka utvecklingen av sina favoritspel, vilket ligger rätt i tiden där crowdfunding och early access fortsätter att växa så det knakar. Valve utannonserade också att de kommer släppa en Vulkan-kompatibel version av Source 2-motorn.

De avslöjade inte något släppdatum eller om de utvecklar något hemligt spel i motorn. Förhoppningsvis får vi veta mer de kommande dagarna. Informationen, saxad direkt från ett pressutskick från Valve, hittar ni nedan.

Klicka för mer information

Valve announced the Source 2 engine, the successor to the Source engine used in Valve's games since the launch of Counter-Strike: Source and Half-Life 2. "The value of a platform like the PC is how much it increases the productivity of those who use the platform. With Source 2, our focus is increasing creator productivity. Given how important user generated content is becoming, Source 2 is designed not for just the professional developer, but enabling gamers themselves to participate in the creation and development of their favorite games," said Valve's Jay Stelly. "We will be making Source 2 available for free to content developers. This combined with recent announcements by Epic and Unity will help continue the PCs dominance as the premiere content authoring platform."

Also as part of supporting PC gaming, Valve announced that it will be releasing a Vulkan-compatible version of the Source 2 engine. Vulkan is a cross-platform, cross-vendor 3D graphics API that allows game developers to get the most out of the latest graphics hardware, and ensures hardware developers that there is a consistent, low overhead method of taking advantage of products. Vulkan, previously called Next Generation OpenGL, is administered by the Khronos Group, along with other standards such as OpenCL, OpenGL, and WebGL.