PC Gamer har spelat GTA V till PC i 4K med 60 fps, och nu har vi alla grafikinställningarna, svart på vitt. PCG verkar ha gillat vad de sett, men skriver också att du måste ha ett monster till rigg om du ska klara av grafiken de fick uppleva.

Nåväl, här är inställningarna, dags att grotta ner sig.

Grafikminnes-slider: så mycket minne används, i MB.
Ignore suggested limits option: Spelet känner av din setup, men du kan kräma på mer om du vågar.
Valmöjligheter för skärmtyp, aspect ratio och refresh rate.
DirectX Version Output monitor: 1-3
Anti-aliasing: FXAA, MSAA och Nvidia TXAA stöds
Pause game on focus loss
Sliders för folkmängd, variation på folk och distance scaling
Texture quality: normal till very high
Shader quality: normal till very high
Shadow quality: normal till very high
Reflection quality: normal till very high
Reflection MSAA
Water quality: normal till very high
Particles quality: normal till very high
Grass quality: normal till very high
Soft shadows options: softer, softest, AMD CHS, Nvidia PCSS
Post FX options: upp till ultra
Motion blur strength: slider
In-game depth of field effects: on/off
Anisotropic filtering: upp till x16
Ambient occlusion options
Tesellation options

Advanced graphics
Long shadows: on/off
High resolution shadows: on/off
High detail streaming while flying: on/off
Extended distance-slider
Extended shadow-slider
Benchmark-test