20. #Ratchet & Clank: A Crack in Time

På ytan ett färgglatt, lite smålarvigt spel med överdrivna karaktärer som skulle passa i vilket barnprogram som helst. Bara efter några minuter med handpaddan i näven märker du dock att det har betydligt fler lager än så, de klarar att balansera tillgänglighet mot utmaning på samma mästerliga sätt som #Nintendo. Att det dessutom är oklanderligt välpolerat med sin stadiga uppdateringsfrekvens på 60 bilder per sekund gör det lika behagligt att se på som att spela.

» Recension
» Filmer
» Demo (Playstation Network)

19. #Killzone 2

Det sägs att all publicitet är bra publicitet. Och visst, Killzone 2 blev den tidiga vinterns stora Playstation 3-namn, men under utvecklingen tvingades #Guerilla/#scee|Sony försöka förklara polerade skärmdumpar och ingame-filmen som inte var ingame. Det drogs nog en och annan lättnadens suck när spelet visade sig vara så bra att det står stadigt på egna ben. Svulstiga koloniala rymdstrider, vi tackar, bockar och ger det nittondeplatsen på årsbästalistan.

» Recension
» Filmer
» Demo (Playstation Network)

18. #Warhammer 40,000: Dawn of War II

#Relic serverar taktiskt krigande med en skvätt rollspelande som garnityr. Dawn of War II plockar det bästa från #föregångaren, leker med balansen, belönar defensiva krigare och landar till slut i en basbefriad konflikt i ständig framåtrörelse.

» Recension
» Filmer
» Demo (Steam)

17. #Street Fighter IV

Trots mer än två decenniers stenhårda strider är Street Fighter långt från pensionsmässigt. I den senaste inkarnationen finputsas det redan välbeprövade temat ytterligare och fansen får exakt den kompromisslösa fajting de vill ha.

» Recension
» Filmer
» Benchmark-demo (Windows)