Bethesdas spel har sällan något grafiskt haktapparvärde när de släpps men på datorer kommer ändå den senaste versionen av Creation Engine låta #Fallout 4 bjuda på imponerande vyer. I ett färskt blogginlägg nördar utvecklarna ner sig i de tekniska aspekterna och visar dessutom upp en rad exempelbilder när alla effekter är påslagna. Bland nyheterna i spelmotorn finns bland annat dessa:

  • - Tiled Deferred Lighting

  • - Temporal Anti-Aliasing

  • - Screen Space Reflections

  • - Bokeh Depth of Field

  • - Screen Space Ambient Occlusion

  • - Height Fog

  • - Motion Blur

  • - Filmic Tonemapping

  • - Custom Skin and Hair Shading

  • - Dynamic Dismemberment using Hardware Tessellation

  • - Volumetric Lighting

  • - Gamma Correct Physically Based Shading

Man avslutar dock med en litan brasklapp som flörtar med datorer som inte har den allra senaste hårdvaran under huven.

If you’re not sure what all of that means, don’t worry. What’s important is how this technology comes together with the art and gameplay of Fallout 4 to create a dynamic, immersive experience – no matter your gaming system. We pride ourselves in being a highly collaborative team, always balancing graphics, gameplay, art, and performance. We hope that when you get a chance to play the game on November 10, you’ll agree.

F3 spelade jag igenom med fokus på närstrid. Det var riktigt kul att sprigna in i ett gäng fiender och svinga för livet, men i vats var det inte lika roligt. 08/11 Och i samtliga fall döljer det tex. lågupplösta texturer, vilket är långt mycket viktigare för utvecklarna än prestandakostnaden för motion blur. 05/11 Själv älskar jag motion blur! har det alltid på i alla spel. brukar även maxa det :D tycker det är en sån jävla go effekt :D 05/11 Det är meningslöst. Dina ögon kommer automagiskt att lägga till DOF, MB, Bloom och annat när du fokuserar på en del av en bild. De här funktionerna bara förstärker dem. Anledningen är, vad jag förstått, att i början bryggade de över vissa grafiska brist... 05/11 När det kommer till Bethesdas spel är jag inte ett dugg intresserad av grafiken då moddare lär lägga 1000 tals timmar på att modda om som i Morrowind, Oblivion, F3 och new vegas samt Skyrim. Är jättebra att Bethesda verkar förstå det vilket har gjort... 05/11 Något som är viktigare än grafik i ett FPS-spel för mig är att det flyter med jämna och höga FPS utan att musen känns som att den inte hänger med när man rör på den. Är otroligt frustrerande att aima och tar bort väldigt mycket av skjutar-känslan i min... 05/11 Japp. 05/11 Bara om du spelar spelen som en power point presentation. 05/11 Ser ut som en påse skit på alla tre bilderna. 05/11 Motion blur var något som började komma med Crysis och krävde en jävla massa prestanda och därför flesta stänger av. Problemen med motion blur är att om utvecklarna gör det på fel sätt blir det fördjävligt men om utvecklarna gör det på rätt sätt är det... 05/11
Skicka en rättelse