#Microsoft släppte förra året Windows 10, ett operativsystem som mottagit mestadels hurra-rop. Dock sitter fortfarande användare och harvar på med Windows 7, något som fått företagets marknadschef Chris Capossela att ta till en annorlunda taktik – han smutskastar det egna operativsystemet.

– Vi ligger på våra mjukvaru- och hårdvarupartners för att de ska bygga nya häftiga grejer som drar nytta av Windows 10, vilket självklart gör de gamla grejerna riktigt dåliga – för att inte nämna virus och andra säkerhetsproblem, säger Capossela till tidskriften Forbes.

Forbes å sin sida är inte sena med att nämna hur uttalande är helt åt skogen fel, då #Microsoft själva säger att de kommer fortsätta uppdatera Windows 7 ända fram till 2020. Varför väljer då Capossela att smutskasta företagets egna varumärke? Kanske för att Windows 10 fortfarande har en bra bit kvar till den miljard användare de sagt att de vill ha till 2018. Vid årsskiftet hade cirka 164 miljoner kunder bytt till Windows 10.