Call of Duty och Battlefield har varit naturliga konkurrenter i många år och räknat i sålda exemplar har det förstnämnda alltid gått vinnande ur duellen. Trots att #Call of Duty: Ghosts sålde sämre än Black Ops II trumfade det #Battlefield 4, som släpptes samma år, med dubbla försäljningen enligt VGChartz (26 mot 13 miljoner).

I höst är det dags för en ny duell, med Battlefield 1 och #Call of Duty: Infinite Warfare i varsin ringhörna. Om man ska dra någon slutsats av deras respektive annonseringstrailer har Dice ett populistiskt övertag mot Infinity Ward.

Den sistnämnda trailern släpptes för en vecka sedan och har i skrivande stund drygt 13 778 000 visningar på Youtube. Det som borde vara oroande är nedtummarna som är fyra gånger så många som uppditon, cirka 1 141 000 mot 255 600 stycken.

Battlefield 1-trailern, som publicerades i fredags, har redan fler visningar med sina drygt 19 miljoner och betydligt mer populär. Den har närmare en miljon (985 000) tummat upp och blott 18 000 valt det negativa alternativet.