#Doom släpptes förra månaden och började genast flörta med speldesign från förr, via snabba och väldigt blodiga strider i kampanjen. Mer retrovibbar blir det i en uppdatering som ska landa imorgon och bjuder på vapenhantering från förr.

När fps-genren var ung höll man nämligen vapnen rakt framför sig, inte lätt vinklade eller åt ena sidan som idag. Det gamla vapengreppet med centrerade vapen återvänder som en valbar inställning i uppdateringen, och bilden ovan skvallrar om hur det kommer att se ut.

Onekligen en ganska liten förändring, men som säkert kommer få några av våra äldre läsare att dra på smilbanden. Uppdateringen bär dock med sig mer än så. Vad kan du läsa om i patch notes från officiella sajten:

Klicka för mer information

New Features and Optimizations

  • General

  • Added Classic DOOM weapon placement/view model option (all modes)

  • Campaign

  • Added Photo Mode (You’ll find the new Photo Mode toggle in the game settings. It is available through the pause menu once you are loaded into a map via Mission Select)

  • MP

  • Updated weapon balance (live as of June 10, 2016)

  • Clan Arena and Freeze Tag now require the winning team to complete 5 rounds in order to win the match. (live as of June 10, 2016)

  • Customization UI has been implemented to show all possible unlocks

  • Cross Style option has been added to settings for MP.

  • SnapMap

  • Added Original Author to the map info page

  • Added a timeout for AFK in Lobby

  • Added a property to allow map authors to choose if SnapMap will auto-manage (hide/show) hand-placed AI

  • Added Enable/Disable to Shootable Trigger

  • Added Sky/Window props

  • Added an auto-rollback to previous version for corrupted maps

  • Improved sorting algorithms for Most Popular map searches

Fixes

  • Single Player

  • Fixed Steam Friends’ Ultra-Nightmare Helmets not populating the map

  • Fixed freeze when opening weapon wheel at more than 142 FPS (PC)

  • Fixed quit to desktop when clicking campaign after initiating Dev Mode (PC)

  • Fixed “IDKFA” Trophy/Achievement not properly unlocking (all versions)

  • Fixed PS4 crash when reloading checkpoint in Foundry

  • Fixed some occurrences of the “Every Nook and Cranny” Trophy not unlocking after collecting all Doomguys (PS4)

  • Fixed an issue where the game required Internet access (Xbox One)

  • Multiplayer

  • Fixed crash while experiencing server connection issues (PS4)

  • Fixed crash when a client suspends the game while a lobby loads into a match (PS4)

  • Various cosmetic and gameplay fixes

  • Matchmaking improvements

  • Fix for restrictive NAT types being chosen as dedicated server lobby host

  • Fix for larger lobbies having longer matchmaking times

  • Fix for Player getting left behind if they join a friend as the lobby countdown finishes

  • Bug and stability fixes

  • SnapMap

  • Fixed Asian language font issues

  • Fixed AI pathing error with certain types of props

  • Fixed error where multiple maps share the same Map ID

  • Various map error fixes

  • Various logic fixes

  • Various stability fixes

  • PC-Only

  • Fixed Dev Mode incorrectly triggering when the user retrieves their own save data from Steam Cloud

Har du ännu inte lagt vantarna på Doom kan vi tipsa om att spelet just nu har en rabatt på 40% på Steams stora sommarrea.