Trögutvecklade #Final Fantasy XV sköts nyligen fram ytterligare någon månad, och det senaste budet är att det släpps den 29 november. Förseningen beror till stor del på att fler saker behöver fixas, bland annat framerate, buggar och balansering, säger utvecklaren Hajime Tabata till japanska Famitsu, enligt en översättning av Kotaku.

Allt det här ska fixas innan releasen, säger Tabata. Att det inte sker i form av en snabb patch i samband med att spelet släpps beror på att många inte har ordentlig uppkoppling i sina konsoler. Hela 20 procent av de japanska spelarna ska ha konsoler som inte är uppkopplade ordentligt mot internet. Och det är en bidragande anledning till att utvecklarna vill ha ett spel som funkar bättre direkt från skiva, istället för att förlita sig på att patcha spelet vid release (vilket alltså en stor del spelare skulle kunna antas missa).

Vilket får undertecknad att tänka på när FZ skulle recensera #Final Fantasy XI, och skribenten plockade hem spelet med 56K-modem.