Varsågod, den andra och avslutande delen i FZ:s genomgång av Spelåret 2017.

2017 har just lämnat startgroparna och nästa vecka sparkar spelåret igång på allvar när #Capcom släpper #Resident Evil 7. FZ guidar dig till de 50 största, intressantaste och viktigaste spelen som (förhoppningsvis) släpps i år. Del 1, med 25 spel, släppte vi i går och nu är det dags för del 2 i sammanställningen av spelåret som ligger framför oss.

Spelåret 2017, del 1 >>

Tekken 7 (1:a halvåret)

Det är dags att slå folk och fä – och björnar – på käften igen. Mäktiga specialattacker och oövervinnerliga frisyrer är att räkna med. #Tekken 7 ska också ge oss några nya mekanismer. Det ena är ett rage-läge som låter dig göra mer skada när du ligger risigt till, och det andra låter dig fullfölja attacker även när du blir träffad. Det utlovas också en mycket mörkare story den här gången, vad det nu innebär.

Tacoma (1:a kvartalet)

#Fullbright träffande en nerv med sitt #Gone Home. Älskat av många. Men inte alla. Nu kommer deras andra spel, ett rymdäventyr kallat #Tacoma. Även den här gången handlar det om att utforska miljöerna för att nysta upp berättelser, även om det nu utspelar sig på en övergiven rymdstation där du försöker ta reda på vad som hänt med den saknade besättningen.

State of Decay 2 (2017)

Första #State of Decay led av tekniska brister, men det hade ett underhållande koncept som ändå gjorde det spelvärt. Samla överlevare, uppgradera basen, och alla karaktärer som dör är döda för alltid så kampen för överlevnad kändes hård. #State of Decay 2 ser ut att slipa till konceptet med ett ännu större fokus på samhällsbygge.

Thimbleweed Park (1:a kvartalet)

Att Ron Gilbert återvänder till den genre han var med och formade är så klart en stor sak för alla som någon gång spelat och älskat #Maniac Mansion eller Monkey Island. Men #Thimbleweed Park verkar bli mer än bara nostalgi. Förhoppningsvis lyckas det para klurigt pusslande, narrativ och Gilberts typiskt krassa humor till något riktigt speciellt.

Ghost Recon: Wildlands (7 mars)

#Ubisoft rör sig bort från det futuristiska upplägget i #Future Soldier och siktar istället på ett enormt, öppet taktiskt actionspel i tredje person. Spelarna kan välja att ta sig an målen på en mängd olika sätt och kan ta sig fram med olika fordon, hoppa fallskärm från helikopter eller bara ta en promenad genom skogen. Co-op för fyra spelare online har potential att göra #Ghost Recon: Wildlands populärt.

Föregående Nästa
Skicka en rättelse