Många som hoppade på early access-tåget för #Conan Exiles har noterat att serverstabiliteten inte är vad den borde vara. Visst, det är early access, och många problem beror just på att det är kod under utveckling som spelas, men också spelets popularitet har ställt till det, skriver Funcom.

Försäljningen har överträffat alla förväntningar, och den officiella serverleverantören Pingperfect inte hinner administrera servrarna på ett tillfredsställande sätt. Därför har man kommit överens med Funcom om att avsluta samarbetet, och norrmännen är nu på jakt efter en ny serverleverantör.

Unfortunately, due to the overwhelming demand for servers and our needs for administrating them, our official partner has been unable to deliver the level of quality and service we require. Because of this we have mutually agreed to end the partnership. We are in the process of finding new partners with the ideal hardware we can move the existing game databases to. However, due to the high demand for Conan Exiles servers, many hosting companies are simply out of the hardware that we need and as such this process might take a few days.

Under tidern uppmanar man spelarna att köra på någon av de tusentals privata servrarna, som utgör ungefär 7 500 av totalt 7 700 Conan Exiles-servrar.

In the meantime, we thank you for your patience and encourage you to play on any of the thousands of unofficial servers that are out there. Many are home to thriving and very welcoming communities. We sincerely apologize to everyone who has played and made progress on the official servers, but we think it is better to deal with this problem now rather than later.

I nuläget jobbar Funcom med att fixa problem med nedkoppling, "rubber-banding" och annat krångel, och gameplay-uppdateringar får därför vänta lite. I ett blogginlägg om den närmsta framtiden listas dessa saker:

[ul]
[li]Adding new features and content[/li]

[li]Improving the artificial intelligence for creatures and NPCs[/li]

[li]Fixing general bugs and glitches[/li]

[li]Adjusting floating assets, such as resources or foliage[/li]

[li]Balancing the crafting and progression system[/li]

[li]Introducing more types of thralls[/li]

[li]Introducing more types of craftable items[/li]

[li]Introducing more types of creatures[/li]

[li]Introducing more lore and story elements[/li]

[li]Introducing more placeables such as traps

[/li]
[/ul]

Slutligen det alla väntat på: könsorgan! I en frågestund på Reddit häromdagen besvarade Funcom frågor om spelet, och givetvis pratades det fortplantningsorgan. Och offer. Vilket parat med varandra förstås blir... kastrering.

Can you give more information/details about your vision for the human sacrifice mechanic?
– Similar to the way in which you capture thralls, we would like you to be able to drag players back to your altars and sacrifice them for a massive boost. We might also add specific killing equipment such as iron maidens etc. In addition we really want you to be able to harvest the heads of your foes and stick them on spikes outside and around your bases. Maybe even at some point...castration.

Ouch... Här på FZ har vi i alla fall vågat oss ut i Conans brutala värld flera gånger. Dels som förhandstitt, dels som en studie i karaktärsskapandets unika möjligheter.