Crytek har tagit mycket stryk de senaste åren. Det gick så långt att de fick lov att stänga ned sin studio i USA. Det här skedde även mitt under utvecklingen av deras då nya spel Hunt: Horrors of the Gilded Age som skulle likna ett Left 4 Dead.

Men istället för att helt lägga ned projektet fick huvudkontoret i Frankfurt ta över. Men eftersom det inte liknande något utvecklarna där tidigare hade hållit på med kunde de heller inte fortsätta där projektet slutade. De stod alltså inför en korsväg att antagligen anställa nya människor eller börja om från ruta ett, typ.

Och det var här idén om PvP-baserad monsterjakt föddes. Hur det gick och vilka utmaningar teamet stötte på kan du höra mer om i denna utvecklingsdagbok.

FZ fick personligen inte chansen att testa spelet under E3, men om det lever upp till utvecklarnas löften har de åtminstone en solklar köpare redo att kasta pengar på dem.

  1. Jaga monster med polare i Cryteks nya actionspel

  2. Cryteks VR-spel med dinosaurier släpps till PC

  3. Krisen på Crytek är ett faktum – flera kontor stängs ner