Destiny 2-expansioen Curse of Osiris hann inte mer än lanseras förra veckan förrän den första hårda kritiken kom. Folk var upprörda över att en del material som varit tillgängligt i Destiny 2 nu låstes genom att level-kravet höjdes till en nivå som var otillgänglig utan expansionen.
Bungie medger nu att det var ett misstag. I ett blogginlägg förklarar man hur man tänkte och varför den strategin inte fungerade.
Redan den här veckan släpper man en hotfix som gör material som låstes med expansionen tillgänlgigt igen.
Destiny 2 fick fina betyg när det släpptes (september på konsol, oktober på pc), men det har också hamnat i skottgluggen flera gånger. Det fick massor av kritik för att Bungie inte var öppna med att spelets XP-system var dynamiskt, varpå Bungie snabbt la sig platt och ersatte det med ett rakt system. Men samtidigt höjde man taket för att levla upp, vilket man inte berättade för fansen och nästa kritikerstorm var ett faktum. Men då liksom nu var/är man snabba med att besvara kritiken – man har uppenbarligen bra koll på konflikthantering.