Internet och folkvett. Aldrig skola de mötas ... eller? Idag lättar Sea of Thieves ankar till pc och Xbox One (ohoj, vi recensionsspelar för fullt!), och Rare hoppas kunna skapa ett "positivt utrymme online för spelarna" från start. Vi som känner till internet vet att det är lättare sagt än gjort.

För BBC Newsbeat (sevärd intervju) berättar exekutiva producenten Joe Neate:

...a game that encourages co-operation and positive behaviour. As a crew you can't harm each other and all of the rewards are shared. There's literally no reason or motivation to do anything other that cooperate.

Studiochefen Craig Duncan tillägger att arbetet mot en negativ och otrevlig ton varit i fokus för studion sedan dag ett och kommer fortsätta att vara det. Han menar att om Rare lyckas uppnå målet med ett gladare klimat kan det komma att bli en frisk fläkt för multiplayerspel.

We're going to bring a load of people into multiplayer gaming that have maybe rejected multiplayer games before. It's a big challenge. I'm not going to say we've cracked the code and we've solved it, but we think we've done some really unique things in Sea of Thieves.