Cyberpunk 2077-trailern blev en av årets största snackisar på E3 (även om den "bara" utsågs till näst bästa E3-trailern av FZ-läsarna). Det var emellertid en filmisk trailer vi fick se och gameplay-premiären skedde bakom stängda dörrar. Calle fick se en hel timme från spelet. (Orättvist!)

Cyberpunk-skaparen Mike Pondsmith (nu snackar vi papper och penna-rollspelet) jobbar med CD Projekt Red på Cyberpunk 2077 och han berättar för IGN att det var "väldigt smart att inte visa gameplay för hela världen". Exakt vad han menar med detta utvecklas inte, men det kan ju vara "väldigt smart" att inte visa en alfaversion av ett spel alltför tidigt. Saker kan ju ändras på rätt dramatiska vis eller så hamnar man i hätsk nedgraderingsdebatt som skedde med The Witcher 3.

Pondsmith hoppas fansen ska ha tålamod med Cyberpunk 2077 då man strävar efter perfektion.

We have an awful lot of stuff that we want to do, and it's going to take time to do it. And I'm hoping the fans are going to give us the time to do it.

If we're going to do stuff that has never been done before — or has never been done the way we're doing it — we need space, we need time, and we need the privacy to mull it over.