En av mina E3-favoriter från årets E3-mässa var det objektivt (!) vackra actionrollspelet Ghost of Tsushima. Frånsett ett par stela stridsanimationer var demonstrationen som vi bjöds på en fröjd för ögat.

Något som jag tänkte på då var hur mycket rörelse det var i spelvärlden. Träd, buskar, gräs, vimplar, brinnande hus – allt! Som skogarna i The Witcher 3 på ett helt paket dextrosol, ungefär. I en intervju med GamesTM berättar art director Jason Connell från Sucker Punch att det är något man jobbat aktivt med:

"Having everything move, if it can move make it move, was a very ambitious goal for us from the very beginning. and we’re achieving it! you walk around the game world and you’ll be like ‘Oh my god, everything around me is moving!"

Det kan så klart bli för mycket av det goda men förhoppningsvis håller Sucker Punch svajandet på en rimlig nivå. Nästa år får vi förmodligen svaret på det, då det i nuläget inte finns något releasedatum att se fram emot.