Apex Legends kommer att hamna i skolböckerna för hur man gör en lyckad lansering. I samband med att spelet firar en månad meddelar Respawn att de passerat den imponerande milstolpen 50 miljoner spelare världen över.

Det tog bara tre dagar för spelet att locka 10 miljoner spelare och efter den första veckan hade 25 miljoner testat Respawns tolkning av Battle Royale-genren. Att det dröjde ytterligare tre veckor för att fördubbla den siffan visar att tillväxten har saktat in en smula men det är ändå en bedrift, trots att spelet är gratis.

Under den första månaden har uppdateringarna fokuserat på stabilitet, något som varit något sviktande på såväl server- som klientsidan. Om du fortfarande har problem med regelbundna krascher rekommenderas vår sammanställning av vanliga lösningar. Vi fick dock en ny bössa i form av energigevären Havoc.

Nu i mars ska det första nya innehållet släppas och det ryktas om att den första "legenden" heter Octane, en snabb rackare som kan offra hälsa för snabbhet och den ultimata förmågan består av en studsmatta. I samband med detta släpps också det första battle pass:et, vilket likt Fortnites motsvarighet kommer att kosta pengar.