Efter att Apex Legends blixtlanserades i början av februari dröjde det inte länge förrän Respawn firade spelarrekord efter spelarrekord. Först var det 25 miljoner, sedan 50 men sen blev det tyst. En titt på statistiken på Twitch visar att den snabba uppgången kan ha följts av ett lika raskt fall.

Under lanseringsmånaden tittade i genomsnitt 217 000 personer på när Bangalore, Wraith och de andra legenderna pangade på varandra, med en topp på hela 674 000 tittare den 12 februari. Dessa siffror boostades av att EA och Respawn lagt väldigt mycket krut på just streaming, bland annat fick Fortnite-profilen Tyler "Ninja" Blevins en miljon dollar för att köra spelet på sin kanal. Snart tre månader efter släppet är statistiken inte lika munter.

Enligt sajten Twitchtracker har Apex Legends tappat 82 % i av tittarna i genomsnitt och ytterligare några procent, totalt 85, vad det gäller antalet kollade timmar om man jämför februari mot april. Den senaste veckan har till och med Playerunknown's Battlegrounds haft fler visningar.