Tremere hungrar efter både blod och kunskap. De var en av klanerna i Bloodlines-originalet från 2004, och är den andra klanen (efter Brujah) att introduceras till Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Nu återstår det tre klaner för Hardsuit Labs och Paradox att presentera.

Not all Kindred in Seattle warmly welcome the warlocks into their city, citing historical precedent and general distrust of their ways. Still, the blood magic of the Tremere cannot be denied as a force to be respected. Whether or not the Tremere are here to stay is another matter entirely…

Som teasern ovan vittnar om är blodsmagi en tydlig del av Tremeres dna. I slutet får vi också ett litet (litet) smakprov på faktiskt gameplay. Vi skulle förvånas om vi inte får en fullfjädrad trailer, drypande av både blod och gameplay, på E3. På PDXCON i höst kan du hur som helst testa spelet, som ska släppas till pc, Playstation 4 och Xbox One i början av nästa år.

Tremer ger tillträde till två discipliner. Den ena ("thaumaturgy") handlar mycket riktigt om blodsmagi, medan den andra ("auspex") låter dig läsa av rummet innan du skrider till handling.

Bloodlines 2 – Tremere clan disciplines

Thaumaturgy

Skewer – launches a small portion of the vampire’s blood at the feet of their enemies, where it erupts in a patch of razor-sharp spikes. Once they dissolve, a stream of blood flows back to the caster
Purge – allows the vampire to make their victims vomit up blood, damaging them heavily. A stream of blood flows back to the caster
Blood Boil – a master of Thaumaturgy may cast Purge for a second time on the affected NPC, causing the blood in their veins to sear. The wretch explodes wishing moments; bystanders in a large area are damaged. Blood from each victim streams back to the caster.

Auspex

Aura Sense – allows the vampire to spot NPC’s even through walls, read crowds at a glance, and mark individuals to keep them in their sights over long distances. It also allows the user to spot the weaknesses in a marked NPC’s attack and defence
Psychic Projection – detaches the vampire’s mind from their body. Untethered, they can explore the area in astral form, remaining free to use Aura Sight to mark any character they spot. Beyond that, the vampire’s mastery of their own senses has grown to such an extent that they can telepathically overwhelm the senses of others for a short while