Är du en inbiten open world-spelare är chansen (risken?) överväldigande att du bestigit torn eller liknande för att lätta på världskartans dimma och låsa upp nya pluppar. Dessa torn, så kallade "Ubisoft-torn", restes ursprungligen i Assassin's Creed-originalet från 2007.

De har varit dykt upp i många Ubi-titlar, så som Far Cry och andra Assassin's Creeds, men även andra har lånat mekaniken. Dying Light och Zelda: Breath of the Wild har båda torn att bestiga.

Patrice Désilets har sedan länge lämnat Ubisoft (aktuell med Ancestors: A Humankind Odyssey) men tornen han skapade i Assassin's Creed står stadiga i våra medvetanden. När Destructoid frågar honom om han ser sig sig för alltid stämplad som "Assassin's Creed-killen" skrattar han.

I dunno man! Honestly, I don't know. A little bit! If you're going to spend years on something I hope that happens. Breath of the Wild, wow! That was a game where you could do anything, once you finished the first half hour or so. Now, you're going to just climb towers and unfog the rest of the map. Sorry... it's my fault...