The Last of Us Part 2 har varit ute i snart två månader och många av er har säkert redan lirat igenom det men snart kan du göra det igen - med mer utmaning. Spelets trofésystem avslöjar att Grounded-läget från det första spelet kommer att återvända samt att Naughty Dog även planerar ett permadödsläge, för dig som verkligen hatar dig själv.

Så här beskrivs Grounded-läget på spelets Wiki-sida på Fandom:

For the toughest of the hardcore. Supplies are next to non-existent. Listen Mode is disabled. All enemies do triple damage. The HUD is disabled. On the remastered edition, the controller's light-bar no longer changes color to indicate Joel's health. Enemy AI is extremely sharp; more so than survivor. Multiple mid-combat and mid-stealth checkpoints have been removed. Allies do not grant the player ammunition or health kits, except David. The revolver, however, does instantly kill non-infected enemies without armor, something which it does not do in easy. Pickup-able items do not flash to the player either.

När vi för ett år sedan ställde frågan vilken svårighetsgrad ni spelar på svarade majoriteten "Normal" och en knapp tredjedel "Hard".