Nyligen lanserades det trådlösa VR-headsetet Oculus Quest 2, och om vi ska tro moderbolaget Facebook gjorde det succé direkt. "Enheten säljer rätt så bra, snabbare än Quest gjorde" säger Facebook Reality Labs Chris Pruett till Protocol och tillägger "kanske en liten bit bättre än vad vi väntade oss."

Säljsiffror får vi inte. Men folket bakom VR-spelet Rec Room säger att man hade 250 procent fler Quest 2-användare än antalet användare när första Quest lanserades. Och redan på premiärkvällen var det fler som använde Quest 2 än originalet. Det sätter också fingret på ett viktigt faktum – det finns tillräckligt många Quest 2 i butikerna för att möta efterfrågan.

Samtidigt grumlades framgången nyligen av beskedet att ett Facebook-konto krävs för att använda Quest 2. En baksida med det är att om ditt Facebook-konto bannas kan du inte använda Quest 2.

Mer info om Oculus Quest 2 hittar du här. Och frågor om Oculus Quest 2 ställer du och hittar svar på i Molotovs nyfikna forumtråd här på FZ.