Idag är det ett relativt litet team hos Bioware som jobbar vidare på Anthem, spelet som skulle ta studion in i loot-shooter-branschen. Nu visar man upp lite av det som ska lanseras i nästa version, och vi får se glimtar av det nya användargränssittet, karaktärs- och färdighetssytemen.

Bioware har tagit fasta på kritiken som sade att det inte var tillräckligt tillfredställande att bygga och utveckla sina Javelins:

“We want to improve this too, so we’re excited to hear what you think about the changes we are trialing around the concept of “builds”:

  • Choice and Experimentation in your Loadout

  • All items are categorized to one of the 11 available equipment slots

  • Weapons are either Primary or Secondary, allowing distinctiveness in their role

  • Mods and Artifact slots replace Components

  • Manage Equipment and Abilities in your Loadout Screen”

Man testar också ett nytt skill-system, där varje javelin ska ha ett grundläggande färdighetsträd där alla initiala abilities, passives, triggered abilities och stat boosts kan låsas upp.

Det finns mer än så för den som vill grotta ner sig, så kolla in hela blogginlägget här. Är det något som kittlar?