Take-Two är moderbolag för Rockstar – studion bakom GTA- och Red Dead Redemption-serierna – och 2K – vars understudior gör allt från Borderlands och Mafia till Civ och Xcom. Härnäst siktar de på att köpa Codemasters för nästan en miljard dollar, så de är en maktfaktor att räkna med.

Karl Slatoff, Take-Two-topp, säger i en Q&A med investerare (via Gamesindustry) att de fortsätter vara "mycket skeptiska" till att Netflix-lika prenumerationstjänster av spel ska bli den enda eller primära vägen. Han menar att många gamers bara spelar ett fåtal sådana här titlar varje år.

I don't think our views have changed much. We're open minded. We're highly skeptical that subscriptions will be the only way or the primary way that interactive entertainment is distributed. [...] That's because of the way people consume it. And the price point for owning a title, which is very reasonable and very, very low, actually, on a per hour basis.

Take-Two har doppat tårna i exempelvis Xbox Game Pass, då Red Dead Redemption 2 ingick i tjänsten under ett tag. Slatoff säger avslutningsvis att det i slutändan blir konsumenterna som avgör Take-Twos väg framåt. De bestämmer och Take-Two "är där spelarna är".

Det återstår att se var vi kommer att vara.