Speedruns är en etablerad del av spelvärlden sedan många år tillbaka men kände du till att det finns något av en motreaktion, kallad Low%? Till skillnad från Any%, där kvicka spelare plockar upp de föremål som hjälper dem att klara spelet så snabbt som möjligt, handlar denna disciplin om att tillskansa sig ännu färre saker, trots att det innebär att en "speedrun" kan ta ett dygn. Det är alltså inte tiden som är viktigast, utan att varva något med så få prylar som möjligt.

I en video förklaras konceptet och ger oss ett exempel i The Legend of Zelda: Twilight Princess där ett av momenten är att stirra på rupees i 17 timmar. Hur detta hjälper någon att klara spelet är solklart. När Link plockar upp något, och spelaren inte stänger informationsboxen som dyker upp, hamnar han i en animation som för varje cykel flyttar honom lite, lite bakåt. I denna animation struntar spelet i om det är något i vägen för Link, som därmed kan gå igenom väggar och andra hinder. Du kan säkert räkna ut resten.