Halo Infinite har tagit spelvärlden med storm och 343 Industries verkar angelägna om att ta tag i allt som spelarna upplever som problematiskt. De jobbar redan för fullt på att göra kampanjuppdragen omspelningsbara, och nu meddelar de att de hört klagomålen om att kosmetiska föremål är för dyra i multiplayer-läget.

Jerry Hook är designchef på 343 Industries, och under helgen skrev han på Twitter att de är medvetna om diskussionerna angående spelets butik. Han skriver att butiksupplevelsen kommer att förändras från vecka till vecka, med start imorgon (tisdag). Över lag ska priserna bli lägre, medan paketen ska ge mer för pengarna och individuella föremål bli köpbara var för sig.

Helt klart ett steg i rätt riktning, men spelare påpekar att det främsta problemet inte är att sakerna är för dyra, utan att det inte går att tjäna krediter att köpa dem med i spelet. Istället måste man i dagsläget betala riktiga pengar för dessa krediter. Hook håller med och svarar att han tror att de både måste sänka priserna och göra det möjligt att tjäna krediter i spelet.