Dayz-skaparen Dean Halls överlevnadsspel Icarus har varit ute på Steam ett tag nu, och omdömet på plattformen är i skrivande stund "blandat". Många klagar på de många buggarna och säger att det känns som ett early access-spel, medan andra anser att det är för svårt och oförlåtande.

Buggarna får vi hoppas att utvecklaren Rocketwerkz jobbar på att mosa, och svårighetsgraden är faktiskt något de försökt åtgärda i den senaste uppdateringen. I spelet skickas man ner till en planet under rundor som kan vara i allt från några timmar till dagar. Om ens karaktär sedan är kvar på planeten när tiden går ut så förlorar man den. Det kan vara ett riktigt hårt slag, eftersom man förlorar alla färdigheter och ritningar karaktären hade.

I ett första steg för att göra spelet mer nybörjarvänligt har de nu lagt till en "försäkring" till några av de uppdrag som dyker upp tidigare i spelet, så att ens karaktär blir hämtad även om man råkar bli kvar på planeten när tiden går ut. De påpekar även att detta är den första av många justeringar, och att vi kan räkna med större ändringar i framtida uppdateringar.