För några veckor sedan fick vi reda på den tråkiga nyheten att uppföljaren till Breath of the Wild blivit försenad fram till 2023. Sedan spelet utannonserades har det inte visats så mycket från spelet och det har spekulerats i om utvecklarna stött på patrull under utvecklingen. Det finns nu teorier om att de har svårt att få spelet att fungera bra på Switch och att det kan vara så att spelet helt enkelt är för stort för Nintendos nuvarande konsol.

På Digital Foundry har Richard Leadbetter, John Linneman och Alex Battaglia dissekerat den senaste trailern och påpekat att spelet kan vara för stort och avancerat för Nintendo Switch.

Linneman sager så här:

"This trailer was interesting because the image quality seemed quite good, I think,"

"I was a little bit surprised by how sharp and clear this looked compared to the original in general."

Battagila påpekar också att molnen i trailern är något som Switch skulle ha svårt att rendera.

"It could be the next Switch, it could be just that they rendered out a trailer on higher resolution and higher settings,"

De påpekar också att Nintendo inte brukar släppa trailers som har högre kvalité än den kommande produkten, undantaget draw distance i Breath of the Wild.

Värt och nämnas är ju att detta inte är första gången Zeldaspel flyttats fram och hamnat på nästakommande konsol. Breath of the Wild utvecklades till Wii U men blev så pass försenat att det släpptes samtidigt till Switch. Detsamma gällde Twilight Princess som gick igenom samma process och blev släppt både till Gamecube och Wii.