Tango Gameworks-chefen Shinji Mikami har tidigare sagt att han gärna vill att företaget ska göra spel utanför skräckgenren, men frågar man Ghoswire: Tokyos regissör, Kenji Kimura, så spinner han gärna vidare på varumärket. Det är visserligen inget renodlat skräckspel, även om det har något av ett skräcktema (läs Fredriks recension).

I en intervju med IGN Japan säger han (Google-översatt) att den inledande visionen av Tokyo i spelet var något större, men att vissa platser behövde strykas eftersom man endast tar sig fram till fots i spelet.

Han hoppas dock kunna samla dessa skrotade idéer och skapa ett nytt Tokyo en vacker dag. Huruvida detta nya Tokyo kommer att realiseras i en uppföljare till Ghostwire vet vi inte, men han säger att han är sugen på att skapa ett till Ghostwire-spel.

Innan dess kan dock DLC till det existerande spelet bli aktuellt, men först vill han landa lite efter släppet. Han har inte bestämt sig för något specifikt än, så vi kan nog räkna med att detta potentiella DLC lär dröja ett tag.