Om dryga kvarten smäller det när #Microsoft drar igång sin presskonferens. Vad vi vet sedan innan är att #Lionhead Studios med allt vad Molyneux heter har stora planer, då de varje dag, senaste sex dagarna, släppt en ny teaser på sin hemsida. Teasern har tagit form av revolutionärer genom tiderna och frågan är således vad det betyder för oss i tv-sofforna där hemma. Stay tuned! Ingen videofeed är tillgänglig så var flitig med F5 här för att få del av vad du inte vill missa.

09:45: En morgon utan kaffe är som en sol utan strålar. Oumbärligt helt enkelt.

09:49: Åh, 11 minuter kvar - innebär än mer av den sprudlande svarta drycken. Hype, hype! Vad tillkännages? Som diskuterades igår så vore Black & White Natal någonting att skatta sig lycklig över.

09:54: Nu börjar det nära sig. Hinner jag med en tredje kopp? Hmm.

09:59: Snart så...

10:00: Försening även denna gång. Frågan är då - hur lång?

10:03: Det är tyst på nattahimlen. Eller morgonhimlen. En timme är den schemalagd till.

10:03: Folk har börjat ta sig plats på riktigt nu.

10:04: Lionhead / Microsoft Press Conference står det på scendisplayen, och scenen är omringad av örnar och kronor. Tja, tolka det hur du vill.

10:05: MS tar inte precis Europa seriöst på samma sätt. Men det tycks skymta ett bord med en kopp kaffe på. Good enough for me.

10:08: Örnarna och kronorna är alltså medeltida vimplar som hänger från väggarna. Inget överdrivet spektakulärt. Kaffekoppen däremot, den är spektakulär.

10:09: Molyneux går omkring och vätskar upp. Intressant. Alltid varit av åsikten att han livnär sig på solsken och drömmar.

10:10: Molyneux tackar alla för att de kommit och att han har nya grejor att visa upp...

10:11: Fable 2 tillkännagivande inbound.

10:12: F2 delas upp i fem kapitel digitalt - och du tankar då ner dem separat. Så fort du klarat första, så ombeds du betala för andra. På ett aggressivt sätt förmodligen. Första episoden gratis.

10:13: Kompatibelt med tidigare expansioner.

10:15: FABLE 3. Barumdumtish!

10:15: Tredje barnet är alltid problembarnet, säger han. Tur att man var det andra.

10:16: Han drar en smärre paradox när han menar på att de vill att vi alla ska förvänta oss det oförväntade. Blir inte det förväntat då?

10:16: Detta ska göras via nya spelmekanismer - F2 hade hunden.

10:17: Han menar på att det är något fel med alla rollspel - Fable inkluderat. Fast nu är det tydligen dags att skippa dramat.

10:18: Vad den spelmekanismen är sparar han till en annan dag. Jag kan tänka mig att han känner det som om han har den sista sura karamellen i sin mun, och alla andra sitter bredvid och väntar suktande på att han ska komma till mitten så han gör en lustig grimasch så alla börjar skratta.

10:19: En teaser som visar upp att vad man slutar som i Fable III är regent över hela Albion.

10:20: De vill att spelare ska KÄNNA sig som en ledare, och inte bara spela en. Dina val påverkar hela kungadömet.

10:21: Har du talang ska du till och med kunna utrota fattigdom och orättvisor. Trevligt.

10:22: Om du lättar på sparbörsen. Men allt har konsekvenser. Sen har man även en familj. En drottning, eller kung det vill säga. Sen kan man antagligen ha en kull med prinsar och prinsessor om sug medges.

10:23: Du börjar som sonen eller dottern från din Fable 2-sparfil. Albion styrs då av en tyrann och det är upp till dig att samla anhängare och störta kräket.

10:24: Inspiration har tagits från stora revolutionärer genom tiderna. För att kunna ta tillbaka landet krävs att du ger löften till folk. Som politiker gör i dagens värld? Man kan försöka hålla dem, men det går inte alltid.

10:26: Även om man blir en regent, så är man fortfarande en hjälte-regent.

10:27: Var rättvis, eller orättvis som du behagar. Hur ska du använda landets guld? Vilka löften kan du ge och vilka kan du infria?

10:29: Kommer du låta individer äga hur mycket som helst, när andra ligger i rännstenen? Valfrihet är ordet på tapeten. Moral, etik och dylikt jox.

10:30: Du kan självklart vältra dig i all lyx du bara förmår, men samtidigt kommer alla de där valen in. De digitala karaktärerna är också hungriga.

10:31: Albion kommer utökas så att du som spelare får ta del av mer. Kända karaktärer från Fable 2 kommer även dyka upp.

10:32: Mängder av inspiration från historien. Som Shakespears kungar och drottningar och allt svek och förräderi man kan tänka sig.

10:33: Anledningen att ettan och tvåan inte var så dramatiskt som han tänkt sig var att du som spelare inte hade möjlighet att förstå dig på storyn innan spelet närmade sig sitt slut.

10:34: För att få inspiration försöker de sig på staging - eller att skriva ett manus, hyra en studio och låta skådespelare improvisera. Allt eftersom de höll på skrevs storyn om och vidare på.

10:35: Målet är att nå storyn, eller det dramatiska så fort som möjligt.

10:36: Lookouttriggern behövde finslipning menar han på.

10:37: Han vet att vi undrar om det blir ett strategispel, med tanke på att det till viss mån låter så.

10:38: Nein på den - Judgement är något nytt. Du har makten att döma folk och sedan ska de försvara sig själva.

10:39: Exemplet han drar är att du sitter och slöar på din stora tron. En liten flicka släpas in, anklagad för att ha stulit mat. Du kan lyssna på alla vittnesmål, eller några, innan du ger henne en dom. Eller så kan du försöka spåna fram mer information.

10:40: Ge henne lite guld om ditt hjärta blöder, eller släng henne i fängelsehålorna. Upp till dig.

10:41: Men det är inte bara små ting du bestämmer. Ska Albion dra ut i krig? En annan ny spelmekanik heter Touch.

10:42: Det handlar om att beröra folk. Mentalt och emotionellt. Han menar på att vi sällan får beröra andra karaktärer i spel.

10:43: Och fysiskt - om du skakar hand med någon, eller inte, kan detta leda till en framtida kram som leder till tunglekar som leder till.... Fast, som konung är det väl kanske inte så lämpligt att alla handskakningar leder till tunglekar.

10:44: Han pratar lite vilset. Nämner "cupping". Sen ska det vara mer dynamiskt än någonsin. Vill du ta med din drottning och spana på en solnedgång är det helt ok. Om hon vill, det vill säga.

10:45: Mer än så är dynamiskt - om du hör skrik från en brinnande byggnad kommer inte längre en lysande knapp säga vad du ska göra. Du får själv ta steget dit och rädda personen. Om det är ditt "dynamiska" val.

10:46: Spelet finns ute 2010 - men inte för tidigt. Och de jobbar fortfarande hårt med Milo och Kate.

10:48: Var det allt?

10:48: Varför kallades det Lionhead/MS-konferens när det bara handlade om Lionhead? Nåväl... Detta var troligtvis sista livebloggen under denna mässan, men håll ögonen på sajten när vi delger er det heta som sker.

10:58: Liveblogg från Blizzcon till helgen också.