När vi rapporterade att #Dragon Age 2 får tre dialogval (i värsta/bästa #Mass Effect-stil) var det mången av er som grät en skvätt, eller tre, beroende på valt dialogval. #Bioware meddelar i sitt forum att det verkar som om IGN:s information handlade mer om en uppfattning, istället för vad Bioware berättade.

- Jag vet inte riktigt var det där "det finns bara tre dialogval"-intrycket de fick kommer från. Kanske var det när jag visade halva dialoghjulet med tre val... Vilket, du vet, lämnar en till halva öppen för.... du vet... andra... val... sa Mike Laidlaw på Bioware innan han med hjälp av asterisker ryckte på axlarna.

Anledningen att det var väldigt få konversationer i demoversionen som testades var att de istället bjöd på mer action. Craig Graff berättar i ett annat svar att de sätter upp till fem val- och fem undersökningsmöjligheter för varje dialogläge. Där är det även skillnad på val och val, där vissa verkligen betyder något, medan andra kort och gott låter dig uttrycka samma sak, fast på olika sätt. Vilket ännu inte finns mustig information ute om.

Mer information är väl att vänta innan spelets släpp nästa år. Allt annat vore tämligen fånigt.