Det var många som hoppade till när vi kunde publicera läckt alpha-material från #The Witcher 2: Assassins of Kings och nu har #CD Projekt formellt svarat på en del av fansens funderingar. När det gäller vilka format titeln planeras till svarar Tom Gop:

Även om pc är ett säkert val vi gjorde gällande plattformar för The Witcher 2, så vill vi även släppa en konsolversion. Mer information kommer med spelets officiella tillkännagivande.

Om du minns hur #The Witcher: Rise of the White Wolf aldrig nådde konsolvärldens eftertraktade betesmarker är det inte förvånansvärt om du tvivlar, men hoppet är som bekant det sista som överger en gamer. Det var många som var bittra över röstskådespelarinsatserna i läckan, men Tom konstaterade att det sannerligen inte var de slutgiltiga rösterna. Det var istället i princip första bästa person på företaget som fick äran att stoltsera med några första engelska röster. Tom tyckte inte ens om rösterna i filmen själv.

Spelmotorn som används är en helt ny de skapat från grunden. Det vill säga att den gamla Aurora-motorn har fått säga sitt. Det är samma gäng bakom tvåan som stod för ettan, vad som visades upp var väldigt tidigt alpha-material och de planerar inte att släppa mer information inom en snar framtid. Angående releasedatumet? Det finns inget. Förutom att det kommer ta väldigt jättemånga timmar innan spelet är klart.

Vad som ska bringa mest häpnadsväckande respons ska enligt Gop vara spelets story, som är titelns riktiga fokus. Han är även glad över den respons den icke tilltänkta läckan gav och vi kan bara vänta på mer information i framtiden.