För ett par dagar sedan hade vi det stora nöjet att bjuda på premiärfilmen från #Team Bondis hett efterlängtade #L.A. Noire - ett spel som varit under utveckling längre än vi kan minnas. Många FZ-läsare reagerade på den träffsäkra läppsynkningen utvecklarna åstadkommit, och i en nypublicerad Game Informer-intervju får vi reda på mer om tekniken bakom.

Enligt spelets game director Brendan McNamara har studion skapat en teknik som gör att de kan överföra verkliga skådespelare direkt till 3D-modeller, vilket är en ny teknik som enligt studion kommer "förändra allt" när det gäller hur karaktärer och läppsynkning görs i spel. Ifall du missat trailern kan du se den här nedanför, för att stämma av om du håller med de stora orden.

[video=6428]

I intervjun framkommer också att spelets manus bygger på helt otroliga 2000 sidor, vilket kan jämföras med en normal långfilm som kan ha ett manus på dryga 200. Återstår dock att se om det tjocka manuset också kan översättas till ett bra manus.

L.A. Noire väntas ut till Xbox 360 och Playstation 3 under våren, när fåglarna börjar kvittra igen.