Om du är sugen på #Battlefield 3 kan det vara av värde att tagga till inför GDC 2011 som kommer inbegripa bland annat en session med Kenny Magnusson från #DICE titulerad "Lighting You Up in Battlefield 3", eller med andra ord hur ljuset hanteras i liret. Kort och gott kommer det handla om hur Battlefield 3 kommer använda Frostbite 2-motorn för att pressa ljusgränserna. Detta gentemot tidigare Frostbite-titlar och framförallt med betoning på de varierade och dynamiska miljöer som kommer infinna sig i BF3.

Enligt GDC 2011:s schemaläggning beskriver de med några punkter mer precist vad som kommer presenteras:

Klicka för mer information

* How we merged the two lighting systems for mirror's edge and battlefield
* How does a real time radiosity architecture work for a Video Game
* How we manage the new authoring of meshes
* The advantages of a real time radiosity
* Lighting large environments
* The best practice
* How we use lights
* Why its important to separate elements in the lighting system
* Why is workflow so important
* What we have we learned in this process

Mässan går av stapeln den 28 februari och fortsätter till den 4 mars. Så där någon gång kommer du garanterat kunna få dig en inblick i Battlefield 3.

Om det nu inte skulle visas upp under VGA som går av stapeln den elfte december. Glöm inte heller att alla som köper/har köpt #Medal of Honor Tier 1-edition kommer ges tillgång till betan av Battlefield 3 som kommer dras igång någon gång nästa år.