Att #Blizzard skickade med en serie modifieringsverktyg med #Starcraft II: Wings of Liberty har burit frukt i form av mängder av kartor och moddar. Men när Ryan Winzen häromdagen släppte material från World of Starcraft, ett massivt onlinespel baserat på just Starcraft, tog det tvärstopp och ett filmklipp från modden försvann illa kvickt från Youtube.

Blizzard förklarar nu att man inte alls har något emot modden. Tvärtom, man säger sig vara nyfiken på dess fortsatta utveckling och man har bjudit in Winzen till företaget för att träffa Starcraft II-utvecklarna. Att filmen togs ner från Youtube var enligt företaget ett standardförfarande som genomförs på grund av att namnet ligger så nära företagets egna produkter. Winzen skriver att han är helt okej med Blizzards agerande, och att han samarbetar med företaget för att försöka hitta ett nytt namn på modden.

Men det återstår att se hur mycket tid han har att lägga på modifikationen framöver. Strax efter att World of Starcraft-händelserna fick han ett jobberbjudande av #League of Legends-utvecklarna #Riot Games. Tänk vad ett potentiellt immaterialrättsbrott kan göra för karriären...

Läs Blizzards syn på saken:

Klicka för mer information

Earlier this week, a player-made StarCraft II mod called World of StarCraft and described as a "StarCraft MMO" was featured on a number of prominent gaming news sites, catching the attention of gamers as well as our own. With the name so closely resembling that of World of Warcraft, we wanted to discuss the title of the mod with the developer, and as part of our routine procedure, we contacted YouTube to request the video be removed while that discussion took place. We were also curious about the project and wanted to discuss with the developer what the mod entailed.

It was never our intention to stop development on the mod or discourage the community from expressing their creativity through the StarCraft II editor. As always, we actively encourage development of custom maps and mods for StarCraft II, as we've done with our strategy games in the past. That's why we release an editor with our RTS games, and why we feature top player-created content in the custom game search. It's also why we held a contest to spotlight the best community-crafted StarCraft II mods at last year's BlizzCon, and why we'll continue to improve Battle.net to better showcase player-created content.

Like many players in the community, we're looking forward to seeing the continued development of this mod, and as part of our ongoing discussion, we've extended an offer to the developer to visit the Blizzard campus and meet with the StarCraft II development team. As always, we appreciate all of the efforts of the talented and enthusiastic mod-making community, and we look forward to seeing and playing what they create using the StarCraft II editor in the future.

Den omsusade filmen:

<object width="464" height="324" id="1987286" type="application/x-shockwave-flash" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" alt="World of Starcraft Pre-Alpha Trailer Game Trailers"><param name="movie" value="http://embed.break.com/MTk4NzI4Ng=="></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://embed.break.com/MTk4NzI4Ng==" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="464" height="324"></embed></object>