Trött på utnyttjandet av buggar i #Left 4 Dead? Då lär informationen kring att den omdiskuterade uppdateringen släpps nu i veckan glädja dig. I spelets forum har mailkonversationer med två användare dykt upp, där utvecklaren Chet Faliszek förklarar varför det tagit så lång tid.

Tyvärr har Microsoft inget att göra med pc-uppdateringen, den förseningen är helt vårt fel. Pc- och 360-versionena kommer att uppdateras oberoende av varandra så jag förstår inte varifrån folk fick att buggfixarna var bundna till varandra. Endast DLC kommer släppas simultant.

Problemet på pc-sidan var att några få stora buggar påverkade andra system som vi tänkte skriva om till pc, så det slutade med att vi fick arbeta med en hel grupp med buggar, istället för individuella diton. Uppdateringen släpps förmodligen nu i veckan.

Senare bekräftade Faliszek till Shacknews att uppdateringen faktiskt kommer nu i veckan. Han funderade även vidare på samma ämne:

Den bästa lösningen är att uppdatera oftare och inte vänta på att allting läggs på hög. Uppdateringen blev större än vi ville och det har verkligen gjort att arbetet tagit längre tid än vi hade önskat.

Veckans uppdatering innehåller alltså bara buggfixar. Den DLC som senare ska släppas samtidigt till pc och Xbox 360 kommer att innehålla ytterligare två kampanjbanor, Dead Air och Death Toll, i Versus-läget; samt mer än så länge okänt material.