Hjälp. Sci-fi serie, pew-pew rymdskepp, Aliens osv

Medlem
Hjälp. Sci-fi serie, pew-pew rymdskepp, Aliens osv

Har gått omkring nu och tänkt ett tag på en serie som gick på tv när jag gick i 8-9 på högstadiet vilket var för ungefär 6-7 år sen.
Det är rymd sci-fi serie där man får följa en liten grupp soldater när dom slåss mot några okända utomjordingar.

Kan inte beskriva den så mycket bättre men jag kan skriva lite saker jag kommer ihåg från serien och se ifall nån annan kanske minns.

Första jag kom på var att det fanns en sorts Klon människor.

Alla utomjording dom träffar på i strider på planeter har Hjälmar som döljer hur dom ser ut, och om dom försöker ta av hjälmen så förstörs deras ansikten av nån syra eller nått.

I ett avsnitt så snor en kille i "gänget" man följer jordgubbar från hans officerare.

I ett annat avsnitt så möter dom en utomjording pilot som smiskar dom stenhårt i rymdfighter så att ledare för gruppen måste hoppa in i ett skepp och bitchslapa alien. Ledaren är även en sån där Klon.

I näst sista avsnittet så får man se hur dom landar på en planet som dom ska bomba skiten ur, så träffar dom på en utomjording som tar hand om massa ägg osv. Är en utomjordisk bb så att säga. så dom blir oroliga för deras nyfunna vänn och varnar den att planeten ska bombas. I och med det så vill dom elaka aliens dom slåss emot genast förhandla. Och när dom ser Alien diplomaten ta av sin hjälm så ser dom att det är samma sorts utomjording som dom varna på planeten, och så blir det bråk och ett nytt värre krig startas.

Det här är väll en liten skum tråd antar jag, men jag har tänkt som satan på denna serie och jag vill gärna se om den!

Så om nån känner igen nått i detta eller kanske till och med kommer ihåg namnet på serien, dont be afraid to mention it.


signatur

I got a rocket in my pocket.

MFC
Medlem

Tecknad?..

btw, "I ett avsnitt så snor en kille i "gänget" man följer jordgubbar från hans officerare. " kan du utveckla detta?.. jordgubbar?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Tecknad?..

btw, "I ett avsnitt så snor en kille i "gänget" man följer jordgubbar från hans officerare. " kan du utveckla detta?.. jordgubbar?

Haha! ja det där undra jag också lite över!

Medlem

Låter dock som om det kan vara en rolig serie

Medlem

hehe lät ju brutalt ju , gimme da name


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Earth: Final Conflict kanske?
Har ingen aning allvarligt talat.
Kolla på www.tv.com och bläddra bland alla sci-fi-serier från 1990-talet, kollade lite snabbt själv och E:FC var det som jag tyckte mest påminde om din beskrivning.

edit: omg, skrev som en fjortis utan punkter, kommatecken eller stora bokstäver.. snälla skjut mig någon....

Medlem
Skrivet av MFC:

Tecknad?..

btw, "I ett avsnitt så snor en kille i "gänget" man följer jordgubbar från hans officerare. " kan du utveckla detta?.. jordgubbar?

Nää inte tecknad

Alltså det är bara en sån där grej som jag minns :).
Dom är på nått stort jävla rymdskepp och så snor ena killen en skål jordgubbar av officerarna för att ge till nån annan för nått skäl jag inte minns


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

snor ena killen en skål jordgubbar

Äsch, gå och se Babylon 5 med dig; där har alla utomjordiska raser vett nog att ha sin egen variant av svenska köttbullar (under olika namn självklart) sen urminnes tider i alla fall

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Earth: Final Conflict kanske?
Har ingen aning allvarligt talat.
Kolla på www.tv.com och bläddra bland alla sci-fi-serier från 1990-talet, kollade lite snabbt själv och E:FC var det som jag tyckte mest påminde om din beskrivning.

edit: omg, skrev som en fjortis utan punkter, kommatecken eller stora bokstäver.. snälla skjut mig någon....

Ohh tackar Dr för länken, satt i typ 20minuter och läste om olika serier osv och NU så har jag hittat vilken det är!

Space: Above and Beyond
http://www.tv.com/space-above-and-beyond/show/427/summary.htm...

Ooo nu gäller det bara att få tag på alla avsnitt på nått sätt hmm..


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Battlestar Galaticaaaaaa! och lite Firefly


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Space: Above and Beyond

hmm tror inte det hette så när det gick i swe?
det är inte battlefield earth eller nått sånt? :x
kollade lite screens, tycker mig känna igen serien


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Slagfät Tellus eller nått hette den på svenska, gick på fyran på lördagnätter om jag inte minns fel, grymt bra serie, om du lyckas få tag på den säg till hur!

Medlem

Hette det inte Slaget om Tellus?
Har för mig det och klonmäniskorna kallades invitros, eller nåt åt det hållet.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

ahh den ja den har man sett par ggr..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Aliensarna hette iaf Chigs! och deras ansikten frätes sönder när man tog av masken.

Medlem

Slaget om Tellus, ahh så vare ja, minns det var nått med jorden å göra
det var en kul serie! gick på Tv4, runt 95-96 om jag inte missminner mig?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Bra jobbat Video mode! jag har ocksa tankt pa den dar serien ett bra tag men jag har aldrig tagit min tid att skriva en post om den serien.. jag tror vi snackar om samma dvs I ett avsnitt sa fangar dom en utomjording och den vill ha vatten och nar han dricker vattnet sa dor han.. sen ar det typ en liten rymdfight i forsta avsnittet och en utav manniskorna som e med i "the cast" ifall man sager sa var brottsling som blev inkallad typ.. det e vad jag kommer ihag..


signatur

Rail or Die

Medlem

är väll den serien som de har riktig fysik i rymden, dvs gasa, stäng av motorn å du åker rakt fram änndå.
mycket uppskattat


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sett första avsnittet nu.

And it was glorious!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Mins denna serserie mycket väll och hur man smög upp på natten för att kolla på den


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

mm, har alltid undrat varför allt bra ska gå mitt i natten?
Lexx tex.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

gick bra sci-fi serie på 4an om nätterna

1. Space and beyond (slaget om tellus )
2. Earth 2
3. Lexx ( tyckte den var hel mysko men ändå bra )

sen hade ju SVT värsta sci-fi polis serien hur bra som helst

Space Precinct
http://www.imdb.com/title/tt0108938/


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Sett första avsnittet nu.

And it was glorious!

om du inte har hittat serien så har jag hittat den på dvd box här med alla avsnitten i

http://www.axelmusic.com/productDetails/024543202455


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

space precinct var ju iskall serie


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Fråga...

Säkert redan svarats på, men Space: Above & Beyond var det väl? Riktigt go serie.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

space precinct var ju iskall serie

Var det inte den som dom visade på sommarlovs-programmen? Typ Tippen och dom?

Medlem

Gah, har en Sci-fi serie som gick på femman för ett tag sen som ja skulle vilja ha namnet på. Har bara vaga minnen, men ja ska berätta det jag vet. Serien var animerad och (jag tror) att den handlade om att aliens var på väg till jorden, och de hade någon sorts "husdjur" som liknade pumor eller iaf var kattliknande. Elaka var dem iaf. Forskare på jorden hittade bla skelett av dessa husdjur från typ den tid det fanns gottmänniskor. Jag tror det fanns en firma typ Men in balck som försökte dölja detta. Historien var centrerad på en indian tror jag ( Prey influsenser ) som på något sätt har ett av dessa husdjur till vän. Tror att den snubben hade någon sorts koppling till utomjordingarna, typ han var en av dem ala Stålmannen. Någon som känner igen detta?


signatur

Videomupp

Medlem

Känner igen serien, men vad fan hette det? det har jag glömt.
"husdjuret" var någon framavlad historia, skelettet var syntetiskt, och när dom släpptes lösa så dödade dom allt.
Skelettet var inte från tiden då grottmänniskor vandrade på jorden utan den hade bara varit där i 18-20 år, utomjordingarna var väldigt lika människor och kunde därmed infiltrera vårt samhälle. T.ex. polisstyrkan och t.o.m. pentagon.
Och huvudpersonen har en viss koppling till utomjordingarna då hanns far är utomjording och hanns mor är människa.
och slutligen, utomjordingarna är på väg att invadera jorden men det är inte alla som tycker att det är rätt och försöker göra motstånd som rebeller.
Minns lite mer men jag orkar inte mer nu....
Kanske sen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Perfekt Så var det, men vad hette det?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Gah, har en Sci-fi serie som gick på femman för ett tag sen som ja skulle vilja ha namnet på. Har bara vaga minnen, men ja ska berätta det jag vet. Serien var animerad och (jag tror) att den handlade om att aliens var på väg till jorden, och de hade någon sorts "husdjur" som liknade pumor eller iaf var kattliknande. Elaka var dem iaf. Forskare på jorden hittade bla skelett av dessa husdjur från typ den tid det fanns gottmänniskor. Jag tror det fanns en firma typ Men in balck som försökte dölja detta. Historien var centrerad på en indian tror jag ( Prey influsenser ) som på något sätt har ett av dessa husdjur till vän. Tror att den snubben hade någon sorts koppling till utomjordingarna, typ han var en av dem ala Stålmannen. Någon som känner igen detta?

Tror jag vet vilken den är, men som vanligt förstör den svenska översättningen av titlar allt. Det var någon känd regissör inblandad, typ Steven Spielberg eller någon liknande. och så hade killen nått märke i handen som glödde osv? Ett av avsnitten handlade om en bas på andra sidan av månen som slungade stora stenar mot jorden.

Serien slutade med en riktig cliffhanger, men antagligen så lades den ner, som med alla andra bra serier.

12
Skriv svar