ABBA gör SingStar-debut

Robot
Medlem
ABBA gör SingStar-debut

Hur funkar SingStar på PS3? Släpps allt nytt material (t.ex. det här ABBA-packet) som digital download också? Eller måste man ha förton skivor hemma i hyllan precis som för PS2-versionen?

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Hur funkar SingStar på PS3? Släpps allt nytt material (t.ex. det här ABBA-packet) som digital download också? Eller måste man ha förton skivor hemma i hyllan precis som för PS2-versionen?

den "Gamla" 60 å 80gb klarar av ps2 spel - Dock gör inte de nya det å 40 klarar inte häller av.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Äger inte SingStar själv, men vad jag har förstått så släpps inte det som kommer på t.ex. SingStar Vol 2 & 3 på SingStore.

Däremot kommer du i en framtida patch kunna köra PS2 SingStar låtar i PS3an med hjälp av SingStar för PS3, du måste dock ha skivan i. Och du behöver inte ha en 60 GB PS3a för att det ska funka.

Medlem

Undrar om det inte finns en del överlappning mellan singstore och iaf vol2, kan kolla när jag kommer hem men det är känslan jag får.
En digital distribution av hela abba-packet vore ju klockrent men det känns väl kanske inte så sannolikt.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Undrar om det inte finns en del överlappning mellan singstore och iaf vol2, kan kolla när jag kommer hem men det är känslan jag får.
En digital distribution av hela abba-packet vore ju klockrent men det känns väl kanske inte så sannolikt.

eftersom digital distribution inte är så stor lönar det sig inte i dagens läge och därav blir det på skiva iaf när man ser till konsollerna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Men du får medge att det vore skönt att INTE behöva poppa i skivan bara för att köra de abba-specifika titlarna...

Iofs är det ett icke-problem iom att det är tjejen som får stoppa i skivor på tjejkvällarna då de skrålar.

Medlem

Detta kommer min mor att köpa GARANTERAT

Medlem

Mamma Mia, here we go again. Nä men de här kan säkert bli bra, ABBA-låtarna är svängiga och livar nog upp festerna lite extra.

Medlem

ABBA is the shit ! =P Eller så är det jag som är gammal haha

1
Skriv svar