VETT I SKALLEN. YAY!

Medlem
VETT I SKALLEN. YAY!

Goddag min kära familj, som ni all vet så finns där en hemsida med namnet Fragbite. Vi Fragzoneare gillar att trampa ner dessa pga 1. dom spelar CS 2. deras medelålder är 11 år 3. dom är fjortisar och 4. dom är allmänt jobbiga/äckliga/övernördiga etc.

Men ack vad vi har haft fel! Ty Fragbitefolket har en sak gemensamt med många av oss, dessa tänker inte köpa Ps3 utan istället köpa Wii. Revolution säger jag, bort med sony för här kommer Nintendo sopa gatan med deras nördskallar! *HARR*

Sanningen finns på en Fragbite-tråd där det stod såhär :

Skrivet av Random pojke på 11 år som spelar cs:

Kan bli kul och se hur ni på Fragbite kommer köpa.
Själv har jag redan X360, och ska köpa Wii!

Nå, hur ska ni göra?

(Motivera gärna erat svar.)

____________________________________

Jag har/kommer köpa X360 (0%)

Jag kommer köpa PS3 (11%)

Jag kommer köpa Wii (28%)

Jag kommer köpa PS3 + Wii (0%)

Jag har/kommer köpa X360 + Ps3 (3%)

Jag har/kommer köpa X360 + Wii (3%)

Jag har/kommer köpa X360 + Wii + PS3 (8%)

Ingen. (47%)

Läs! 28% kommer köpa Wii, det är en revolution, domedagen är nära för Sony, ty gud skall komma och rensa våran planet från dessa hädare!

Ps : Jag ber er att avstå från min religiösa reklam.

Jävla patrask

Medlem

men..
vi har ju redan konstaterat att Wii är en consoll för barn, Nitendo har halltid haft "barn" sämpeln, och det här visar ju bara det alla vet, det är bara en massa småbarn på fragbite.

själv är jag mest intreserad av Ps3, sen vet i fasen. får se vilken det blir. helst alla tre.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

+ att de inte har råd med de andra konsollerna om medelåldern är så låg...

och visst är det som iceman säger att nintendo har lite av en barnstämpel på sig - fast det blir säkert en wii för min del ändå!

tips från coachen: använd inte "våran" i dina frikyrkliga utsvävningar - det låter inte som ett ord som profeter skulle ta i mun - och så svider det i mina korrekturläsarögon


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

mäeh, ni vet ju att Nintendo är frälsaren! böna och be!
Nämen skämt åsido allt jag har skrivit. Jag tänker ju ha både Ps3 och Wii, dock kommer jag få skrapa ihop vartenda öre till Ps3n själv :).

Tack för tipset w4rhog ;).

Medlem

verkar som webhallens besökare också är sugna på wii; veckans fråga:

Äntligen är Playstation 3 tillgänglig för bokning! Hur sugen är du?

  • 11/10, jag har väntat på den här dagen sedan PS2-releasen! - - 13%

  • Så fort jag fått reda på hur många burkar jag behöver panta slänger jag in en beställning. - - 7%

  • Jag är riktigt positiv än så länge, men väntar på mer info innan jag bestämmer mig. - - 9%

  • Har inte riktigt bestämt mig än. - - 9%

  • ... men Wii då? - - 63%


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Inaktiv

för tidigt att bestämma för mig, vill helst testa innan jag bestämmer, därför jag inte förbokar många saker. Visst Ps3 tror jag starkt på men sen kostar det ju också. Är lite osäker på Wii, visst verkar det fränt med nytt osv, men vilka spel kommer, aja ska inte prata för mycket, jag måste som sagt testa först.

Inaktiv

Allt som hänvisar till Kung Pows flickvän Ling måste bara vara en hit!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Du är en forum rasist.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Exakt vad är det egentligen som är tilltalande med PS3? Högt pris? Blue-ray? För det är väl egentligen det enda som skiljer den från Xbox360? Nintendo har ju iaf vågat göra nåt nytt (kontrollern) till skillnad från Sony och MS som bara har stoppat in mer hårdvara och egentligen inte gjort nåt mer alls utom att vara dåliga på PR (gäller mest Sony). Själv tänker jag köpa Wii och det är första gången sen PCn tog över efter SNES som jag köper konsoll!

MFC
Medlem

konsoller?.. det finns två saker i livet som är ballt..

1. Datorn
2. Elguran

Allting annat är bihang.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

att ge Nintendo en andra chans efter deras Game Cube, är väll lite som att ge Hitler en andra chans? I mean, maybe he'll be nice this time!

Medlem

Oj! Godwins lag trädde i kraft redan på första sidan! 8)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Oj! Godwins lag trädde i kraft redan på första sidan! 8)

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag ska iaf köpa en xbox efter sommarjobbet wiiewiie, nej inte wii en xbox


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av w4rhog:

Oj! Godwins lag trädde i kraft redan på första sidan! 8)

Haha

hahah

Inaktiv

Ehm, ska jag vara ärlig låter trådskaparens inlägg jävligt fjortis själv. Skulle tippa dig som 14-15. Visst får du skriva och tala om elelr hur du vill, men att klaga på 14isar när du framstår som en själv...
vet inte hur gammal du är, men kände inte mycket ironi i din post.

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jimmi:

Ehm, ska jag vara ärlig låter trådskaparens inlägg jävligt fjortis själv. Skulle tippa dig som 14-15. Visst får du skriva och tala om elelr hur du vill, men att klaga på 14isar när du framstår som en själv...
vet inte hur gammal du är, men kände inte mycket ironi i din post.

Låt mig säga såhär, jag ÄR medlem på Fragbite, spelade CS konstant i två år, spelar det fortfarande ibland på diverse lan eller när någon polare vill spela. nu kanske du förstår att jag faktist var ironisk ?

Inaktiv

Sedan PS3 bytte sin rymdbanan till en vanlig dual(no)shock2 så föraktar jag dem bara ännu mer. Först så kommr de med nån jävla utspacad skit för att vara "revolutionerande" och sen så byter de skiten till en vanlig PS2 kontroll fast med "splitterny" gyroteknik(som MS kom på typ 6 år sen btw). Nu har jag iof köpt Xb360 men om Wii kommit 1 år innan så hade jag kanske köpt det. Jag respekterar Wii men själva konceptet tilltalat inte mig perso nligen eftersom det är lite för mkt Mario över det hela.

Inaktiv

Jag skrev just ett väldigt klokt inlägg men som raderades innan jag hann skicka. Jag tänker inte skriva samma sak igen men jag hoppas ändå ni lärt er nåt. =S

Medlem
Skrivet av Gizmo:

Sedan PS3 bytte sin rymdbanan till en vanlig dual(no)shock2 så föraktar jag dem bara ännu mer. Först så kommr de med nån jävla utspacad skit för att vara "revolutionerande" och sen så byter de skiten till en vanlig PS2 kontroll fast med "splitterny" gyroteknik(som MS kom på typ 6 år sen btw). Nu har jag iof köpt Xb360 men om Wii kommit 1 år innan så hade jag kanske köpt det. Jag respekterar Wii men själva konceptet tilltalat inte mig perso nligen eftersom det är lite för mkt Mario över det hela.

Lite för mycket Mario över det hela? Förklara mer, jag förstår inte, menar du typ att konsollen är barnslig? Då förstår jag dig, vissa vill ha mer actionspel som är allvarliga medans vissa vill ha mer kompisspel som man har kul i vardagsrummet med polarna etc.

Inaktiv

Wii är inte barnslig, den riktar sig till marknaden bestånde av många vuxna/icke nerds som inte gillar ps3 bara för den är mer "hitech", såna som vill ha lite skoj ala the sims/singstar/mario :). Det är vad jag tror just nu iaf. Och säg inte att världsikonen Mario bara är för barn nu igen snälla, Min morfar och även farmor verkade nästan vilja slita handkontrollen från mig när jag fick en n64 med den där roliga/gulliga lilla gubben i present. Personligen vet jag inte om jag ska köpa den, tycker det ser ut som att man kan bli trött i armarna av att spela Wii. :s

Medlem

Orbek, i många av filmerna när dem spelar Wii som t.ex det där tennisspelet så överdriver dem rörelserna väldigt mycket. Den ska tydligen kunna märka väldigt små rörelser så man inte ska få kramp. Men i tex Red Steel, då kommer man få ont i armarna om man spelar för mycket :D.

Medlem

2 - de är 11,
3 - de är fjortisar?

Hur får du ut det?

Kan du inte skälla på dem på fragbite istället?
...fast å andra sidan är det en hel del fjortisar här också. En HEL del.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Ok Famest men jag har ticks/tvångsspasmer också, så Wii kommer nog inte funka för mig ändå.

Inaktiv

Asch, so what om de flesta spel som Nintendo pumpar ut nu för tiden är barnsliga? Tänk tillbaka till den gamla goa tiden då Nintendo 64 var en grymt stor revolution! Vem glömmer klassiker som Perfect Dark, Majora's Mask (som för övrigt var det första N64 spel att fullt utnyttja 64:ans fysik!) och Lylatwars a.k.a. Starfox 64!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Vad är det som är så barnsligt med nintendo?

Vet man vart man står så har nog typen av konsoll mindre betydelse, gillar man mario ska man fan spela det med

1
Skriv svar