WoW-världen kommer fortsätta växa

Medlem
WoW-världen kommer fortsätta växa

Vore ju konstigt om dom inte fortsätter utöka världen för spelarna.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av lapa:

ge miiiig <3

Lich King vore väl bra start eller du kan inte nöja dig med den så länge?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Spelar inte sj men tycker att "ökade landmassor och extra story" borde ges gratis till folk som lirat i över 3 år -_- fan över 3k


signatur

a"C"RED -

Medlem

Ser fram mot ny grafikmotor.

Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av darknshy:

Spelar inte sj men tycker att "ökade landmassor och extra story" borde ges gratis till folk som lirat i över 3 år -_- fan över 3k

24/7 support och patcher typ varannan vecka är ju i princip vad de har betalat 3k för.

Medlem
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Kommer nog inte hända på ett tag. Har för mig Blizzard sa att dom vill nå ut till så många spelare som möjligt i en interjuv, skulle vara kul om wow hade grafik som i Lotro eller AoC fast dom beheåller den teknad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

Varför vill alla ha så realistiskt och mörkt som möjligt? Känns som det bara är WoW som har den här tecknade grafiken som är underbar. Testade nyligen Warhammer Online och den kändes mer realistisk och samtidigt mycket fulare eftersom det skall efterliknas något som vi vet hur det ser ut.

De som vill ha mörkare spel kan väl vänta lite tills Diablo 3 kommer, då kommer Ni att få Era våtaste mörka drömmat uppfyllda!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

De som vill ha mörkare spel kan väl vänta lite tills Diablo 3 kommer, då kommer Ni att få Era våtaste mörka drömmat uppfyllda!

Enligt mörkervännerna ser ju Diablo 3 ut som Teletubbies med
Iaf lät de så när de första screenshotsen släpptes.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

Varför tror alla att om dom uppgraderar grafiken så betyder det att dom ska skaffa en ny grafisk stil? (tycker den nuvarande stilen passar perfekt )

En anställd på Blizzard har sagt att en upphottning av grafiken kan vara möjligt till expansionen efter WotLK.
[http://www.worldofwar.net/n/416534/new-graphics-engine-likely...]

Medlem

Plötsligt, expansionen "Emerald Dream"

Inaktiv
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Finns det någon tillräckligt bra anledning för det? O.o

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

"Mörk och realistisk grafik" har inget att göra med Warcraft. Har aldrig sett någon som helst realism i grafiken i Warcraft-spelen och det hör inte hemma där. Det är grafiken som den är nu som gör WoW speciellt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Med andra ord: inget Warcraft IV i snar framtid... Inte min vecka,

* M$ stänger Ensemble Studios,

* Blizzard söker pengar genom att släppa fler expansion packs (troligen)

* Inget The Force Unleashed till PC...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av darknshy:

Spelar inte sj men tycker att "ökade landmassor och extra story" borde ges gratis till folk som lirat i över 3 år -_- fan över 3k

24/7 support och patcher typ varannan vecka är ju i princip vad de har betalat 3k för.

Tkr man borde få pengar för att spela det ^^


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Medlem

Folk som säger att MMO's är dyra tänker inte på hur mycket pengar man "sparar" genom att inte köpa nya spel som man tröttnar på fortare.

Det är 4kr/dag för att spela WoW, vilket är ett helt ok pris med tanke på vad man får i jämförelse med andra spel som kostar 450kr och håller i några dagar, nån vecka högst med vissa undantag(typ CoD4).

Iofs är folk som gnäller på MMO's oftast dom som brukar ladda ner alla sina spel, så the point is moot I guess.

---

Oavsett om man spelar WoW eller inte är det trevligt att se att dom fortfarande planerar en framtid för spelet, även om folk hellre skulle vilja ha WC4. En tröstande tanke är väl dock att WoW hjälper Diablo 3 och Starcraft 2 att bli bättre spel en dom någonsin kunnat vara utan pengarna WoW drar in.

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

"Mörk och realistisk grafik" har inget att göra med Warcraft. Har aldrig sett någon som helst realism i grafiken i Warcraft-spelen och det hör inte hemma där. Det är grafiken som den är nu som gör WoW speciellt.

CGI....Varför har de så mörka och coola filmer??? Varför inte Kalle Anka grafik där också då?

Och vadå "hör inte hemma där"? Så om Blizzard i morgon bestämmer sig för att göra Warcraft 4 med mycket snyggare och realistisk grafik då skulle du säga "FAIL detta är inte warcraft"?

Jojo tack bra!


signatur
Medlem

NO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

"Mörk och realistisk grafik" har inget att göra med Warcraft. Har aldrig sett någon som helst realism i grafiken i Warcraft-spelen och det hör inte hemma där. Det är grafiken som den är nu som gör WoW speciellt.

CGI....Varför har de så mörka och coola filmer??? Varför inte Kalle Anka grafik där också då?

Och vadå "hör inte hemma där"? Så om Blizzard i morgon bestämmer sig för att göra Warcraft 4 med mycket snyggare och realistisk grafik då skulle du säga "FAIL detta är inte warcraft"?

Jojo tack bra!

Själv hade jag velat se en förbättrad och mer levande grafik när de gör en ny motor, att se vinden riva i seglen, måsarna cirkla runt i himlen och se vågor slå mot skeppen i Stormwinds hamn. Bara för att man gör ny grafikmotor behöver man ju inte göra grafiken mörk och cool.
Hade den mörka grafiken ensam fått dig att gå tillbaka till spelet?

Medlem
Skrivet av Puffin:

Det är 4kr/dag för att spela WoW, vilket är ett helt ok pris med tanke på vad man får i jämförelse med andra spel som kostar 450kr och håller i några dagar, nån vecka högst med vissa undantag(typ CoD4).

Intressant liknelse, det betyder att man betalar mindre för WoW/dag än vad TV-licensen kostar/dag. Jag spelar inte WoW, men 4kr för ett onlinespel går före 5kr för SVT1 och SVT2 när som helst för mig XD.

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Varför vill alla ha så realistiskt och mörkt som möjligt? Känns som det bara är WoW som har den här tecknade grafiken som är underbar.

...och samtliga asiatiska mmorpg...så typ 200 mmorpg eller något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En mindre uppgradering av grafiken kommer att ske med lanseringen av WotLK. Dom håller på att testa med införandet av ett helt nytt skuggnings-system. Helt klart ett steg i rätt riktning.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hoppas dem öppnar upp Gilneas i en framtida expansion!, finns så jävla mycket lore i warcraft, gillar verkligen världen, dock så spelar jag ej längre WoW tack vare communityt och 90% av alla omogna spelare, men får se, om WoW utvecklas vidare och blir bättre, kan jag tänka mig börja igen

fast egentligen skulle jag helst vilja se ett war4 som bygger vidare på storyn

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

Sänk gamman!

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LimStift:

Ser fram mot ny grafikmotor.

Exakt, tills vi får lite mer realistisk och mörk grafik så kommer jag skippa det. Ser ingen poäng med att gå tillbaka till spelet.

Sänk gamman!

Hahaha, Touché! xD

Medlem

Det här är ingen nyhet, blizzard har sagt för ETT ÅR SEDAN(ja 1 år sedan) att det ska komma 3 fler hero classes(death knight är en hero class).

Alltså kan vi förvänta oss mycket mer än bara lite landmassor.

12
Skriv svar