Heavy Rain-film hos FZ

Robot
Medlem
Heavy Rain-film hos FZ

gamal film dock - men herre gud vad jag längtar efter spelet


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.

Medlem

Gammal är den, men fan va grymt spel de verkar bli, gillade Fahrenheit.

Inaktiv

hatar knapptryckningar...

Medlem

hårt att kommentera saker i forumen då kraaa

Medlem

Ser mycket lovande ut, om de kan hålla samma kvalitet genom spelet sen.

QTE är en vattendelare bland spelare, och jag kan förstå båda sidor. Däremot så har jag inget emot dem här, i ett äventyrsspel. QTE tillåter spelaren att göra rörelser och saker som är omöjliga att göra ens i den mest avancerade spelmotor och kontrolluppsättning, samtidigt som de inte är ett oöverstigligt hinder för den traditionelle äventyrsspelaren som inte är uppfödd på FPS eller platformare.

Så länge pop-upsen är diskreta, och sekvenserna har ett visst utrymme för misslyckande och variation så är jag bara positiv. Hellre en interaktiv cut-scene än en cutscene där utgången berodde på om jag valde rätt objekt att använda när jag startade den.

Medlem

Carla? Låter exakt som Carla Valenti från Fahrenheit, samma voice actor månnetro?

Medlem
Skrivet av anon_38597:

hatar knapptryckningar...

inte många spel här i världen du kan spela då antar jag?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bara det inte blir lika tråkigt som knapptryckningarna i Bourne så kan det nog bli bra, ser onekligen intressant ut så jag får väl börja överväga att sälja en njure och köpa en PS3:a...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ett klart köp till PS3:an, älskade Fahrenheit.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.

Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

givet köp, dock måste jag säga att huvudpersonens ansikte inte alls motsvarar det man fått lovat tidigare. Helt stelt, inte en blinkning i hela filmen??

Medlem

Ser nice ut, gillade Fahrenheit

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av kebbe_90:

Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.

Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.

precis vad jag tänkte säga

FM-guru
F.d. Sisyr

Blir ju så jävla less på att det är PS3-exklusivt. Fahrenheit är mitt favoritspel, trots att storyn ballade ur en del på slutet, vilket såklart gör att detta exklusiva skit suger. Har inget emot PS3, problemet är bara att jag inte äger en och heller inte tänker köpa en för ett enda spel...
Aja, får väl hoppas för min egen skull att det floppar eller nått.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av kebbe_90:

Jag tror att det kan bli irriterande i längden om man missar vissa knapptryckningar och måste spela om hela delar av spelet för att göra om det.

Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.

Fan va nice - då är det som jag hade hoppats

tex man flyr runt ett bord (Tryck X) oj du missa - å då Ramlade du - å han lyckas precis riva dig med kniven, - nice ifall det blir så annars hade det varit Fubar.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Tycker det ser riktigt lovande ut!

Inaktiv

Tycker det ser riktigt urtrist ut. QTE är i min mening den mest fantasilösa skiten man kan slänga in i ett spel. Grafiken verkar inget vidare heller med dagens mått.

Medlem

QUICKTIME EVENTS HELL YEA, taking away the control from the game since 199x. Tänk om SotC hade det?! (vänligen bekräfta, har inte kört det).

Medlem
Skrivet av redmac:

Utvecklarna har bekräftat att du inte måste göra om samma sekvens utan spelet agerar efter vad du missar och ändrar historien osv. så du kan trycka fel då händer andra saker.

Det är dock inte så mycket bättre att behöva trycka rätt genom hela spelet minst en gång för att kunna ta del av de, hoppas jag, olika sluten och/eller vissa händelser i storyn.

Äh, jag vet inte riktigt vad jag försöker komma fram till, jag tycker att spelet verkar skitbra.

1
Skriv svar